1

روزنامه “کیهان” مدعی شد⇐بی‌نظمی کاخ جشنواره، یک تاکتیک بود

سینماژورنال: سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر هم به مانند تمامی جشنواره های دیگری که در این سالها برگزار شده به اندازه نقاط قوت، نقاط ضعف خود را هم داشته است.

به گزارش سینماژورنال واکنشهای پیرامون این نقاط ضعف هم به صورتهای مختلف بوده است؛ برخی به صریح ترین شکل ممکن این نقاط ضعف را رسانه ای کردند و برخی در لفافه به آن پرداختند.

با این حال یک نقطه نظر تازه درباره این نقاط ضعف از سوی آرش فهیم در روزنامه اصولگرای “کیهان” ارائه شده است که بی نظمیهای موجود در کاخ جشنواره را نوعی تاکتیک دانسته است!!!

برخلاف دوستان که می گویند این بی نظمی ها ناشی از خامدستی است من معتقدم این یک نوع تاکتیک است

آرش فهیم در “کیهان” در این باره می‌نویسد: با آغاز جشنواره، حاشیه‌ها هم افزایش یافتند. اما نمایش متراکم فیلم‌ها در ساعات پایانی شب، بی‌نظمی در اجرای برنامه‌ها، انفجار جمعیت در پردیس مرکزی جشنواره (برج میلاد) این سؤال را ایجاد کرد که آیا مدیران جشنواره فجر، حداقل آشنایی با اصول و استانداردهای برگزاری یک جشنواره سینمایی را ندارند؟

این رسانه ادامه می دهد: برخلاف بسیاری از دوستان که معتقدند نحوه برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر ناشی از خام دستی مدیران این جشنواره است، بنده معتقدم که این نوع برگزاری، یک تاکتیک است.

سانس سحرگاهی راه انداختند تا کارشان نوآوری هم داشته باشد

این روزنامه اصولگرا خاطرنشان می سازد: مدیران سینمایی دولت که با فقر در محتوا و نزول کیفیت فیلم‌ها مواجه شدند و سرمایه‌گذاری آنها روی جریان سینمایی مرده و سترون موسوم به «هنر و تجربه» یک شکست سنگین در کارنامه آنهاست، برای اینکه بگویند «ما هستیم» تصمیم گرفتند این بار «نقش ایوان» را تغییر دهند. این است که زمان برگزاری نشست‌ها را جا‌بجا کردند، فیلم‌های هنر و تجربه را به عصر منتقل نمودند، سانس سحرگاهی هم راه انداختند تا کارشان نوآوری هم داشته باشد.

“کیهان” می افزاید: گفتند، برای اینکه کاخ جشنواره مشکل انبوه جمعیت سال‌های گذشته را نداشته باشد، سهمیه رسانه‌ها را کاهش می‌دهند. سهمیه رسانه‌ها کاهش یافت. اما جمعیت حاضر در کاخ جشنواره کمتر نشد که نسبت به دوره‌های قبل، افزایش چشمگیری هم یافت و مردم در ورود به محل نمایش فیلم‌ها با مشکل و ناراحتی مواجه شدند.