1

روایت یک کارگردان از روزگاری که حامد بهداد نقش زنان جذاب را بازی می‌کرد+فیلم

سینماروزان: حامد بهداد بازیگر سرشناس سینما که سال گذشته ملودرام موفق «هفت ماهگی» را روی پرده داشت و به زودی با درام شهری «سدّمعبر» به سینماها می آید این روزها مشغول ایفای نقش در نمایشی است با نام «شرق دور شرق نزدیک».

به گزارش سینماروزان کارگردانی این نمایش را که درونمایه ای کمدی-تراژیک دارد حمیدرضا نعیمی برعهده دارد.

نعیمی در گفتگویی که به بهانه اجرای این نمایش با «فارس» داشته به روایت خاطراتش از دوران همکلاسی با حامد بهداد پرداخته است.

نعیمی گفت: من و حامد بهداد در دوران تحصیل با هم، هم کلاسی بودیم با هم در دانشگاه تئاتر خواندیم، پایان نامه او درباره شکسپیر بود و در آن پایان نامه یادم می‌آید که چیزی بالغ بر بیست کاراکتر متفاوت آثار بزرگ شکسپیر هم زن و هم مرد را یک تنه بازی کرد و همان اندازه که در خلق شخصصیتی مثل مکبث، اتللو و رومئو و مارک آنتونی زیبا بود در خلق کاراکترهایی مثل افیلیا، خواهران جادوگر و خیلی کاراکترهای زن دیگر هم جذاب و باشکوه بود.

نعیمی ادامه داد: او تئاتری است و نگاهش نسبت به تئاتر بسیار جدی و  از سر تعصب است اصلا با تئاتر شوخی ندارد و اصلا کار را یک تفریح و تجربه ساده نمی‌بیند. بسیار برای این قضیه برنامه دارد و از زمانی هم که از خارج از کشور به ایران آمد تمام روزها را به غیر از  چند روز که برای دوبله یک انیمیشن باید می‌رفت، سرصحنه تمرین بود.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: بهداد همیشه با پیشنهاد روی صحنه می‌آید و یکی از بازیگرانی است که مدام پیشنهادات سازنده و کارساز است. این ذهن خلاق او را نشان می‌دهد. حامد بهداد فصل مهمی برای بازیگری تئاتر و سینمای ما است و اگر کارگردان ها و سینما و تئاتر ما از این فرصت استفاده کند او توانایی بسیار بالایی در خلق کاراکترهای پیچیده و سخت دارد و  این مسئله باعث شده بود که من همیشه کارهایش را در زمینه سینما و چند اثری که روی صحنه تئاتر دارد دنبال کنم و منتظر یک فرصتی برای همکاری باشم خوشبختانه دراین نمایش چون او سر فیلمبرداری نبود ، کار ما را پذیرفتند و وارد گروه شدند و مطمئنا این شروع ماجرا و همکاری های من با حامد بهداد است.

برای تماشای بخشی از اجرای بهداد در «شرق دور شرق نزدیک» اینجا را ببینید.