1

روایت عینی پخش‌کننده پرفروش‌ترین فیلم سال از شب کودتای نظامی در ترکیه

سینماژورنال: در حالی که مراسم افتتاحیه اکران سراسری “من سالوادور نیستم” در ترکیه با حضور منصور سهراب‌پور و امیر پروین‌حسینی تهیه‌کنندگان فیلم، حبیب اسماعیلی پخش کننده اثر و البته حبیب ایل‌بیگی نماینده سازمان سینمایی در استانبول برگزار شده بود خبر کودتای نظامی در ترکیه در فضای رسانه ای پیچید.

به گزارش سینماژورنال دقایقی بعد از انتشار خبر کودتای نظامی در ترکیه حبیب ایل‌بیگی از طریق صفحه اجتماعیش از سلامتی خود و تیم همراهش در این سفر گفت با این حال گویا تنها ایل‌بیگی و یکی از بازیگران این فیلم به نام مهدی مهرابی بوده که بعد از کودتا در ترکیه باقی مانده‌اند و مابقی عوامل به ایران بازگشته‌اند.

فضایی به شدت کنترل شده در سراسر شهر

حبیب اسماعیلی پخش کننده “سالوادور…” که با عبور از رقم 17 میلیارد پرفروش‌ترین فیلم سال است، با اشاره به فضای کنترل شده ای که پیش از کودتا در استانبول با آن مواجه شده بود به سینماژورنال گفت: به خاطر ناامنی‌های اخیر فضایی به شدت کنترل شده و امنیتی را هم در خیابانها، هم در فرودگاه و هم در هتل محل اقامت دیدیم.

مدیر شرکت پخش رسانه فیلمسازان ادامه داد: نیروهای پلیس فراوانی در سطح شهر پراکنده بودند و حتی ساعاتی قبل از کودتا که ما در حال عزیمت به سمت فرودگاه بودیم مواجه شدیم با بسته شدن خیابانهای منتهی به فرودگاه و کنترل دقیق خودروها.

این پخش کننده و تهیه کننده باسابقه با اشاره به افتتاحیه اکران “سالوادور…” در ترکیه بیان داشت: یک شب قبل از کودتا افتتاحیه برگزار شده بود و من به همراه تهیه کنندگان فیلم شب گذشته و ساعاتی قبل از کودتا به تهران بازگشتیم. اما حبیب ایل بیگی و مهدی مهرابی بازیگر فیلم همچنان بعد از کودتا هم در ترکیه مستقر بودند.

اکران “سالوادور” به صورت سراسری و فول سانس در 30 سالن انجام می شود

تهیه کننده آثاری نظیر “قرمز”، “تصویر آخر” و “بازجویی یک جنایت” درباره روند اکران “سالوادور…” در ترکیه بیان داشت: افتتاحیه خیلی خوبی برای فیلم برگزار شد و البته هم چهره های سرشناس فرهنگی و هم مخاطبان عام در افتتاحیه حاضر بودند.

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: برخلاف دیگر اکرانهای خارجی که فیلمهای ایرانی را به صورت محدود و در روزهایی خاص نمایش می دهند اکران “سالوادور…” به صورت سراسری و در مدت یک ماه و در 30 سالن سینما در شهرهای مختلف ترکیه به صورت فول سانس انجام خواهد شد.

این پخش کننده افزود: این شیوه اکران سراسری می تواند آغازی باشد بر اکران محصولات پرمخاطب وطنی در کشورهای همسایه و البته زمینه ساز سودآوری بیشتر صنعت سینمای کشور.