1

روایت مهراب قاسم‌خانی از حوزه علمیه‌ای که در خانه معاون سیما برپاست

سینماژورنال: مهراب قاسم خانی که بواسطه برادرش پیمان قاسم خانی وارد حیطه فیلمنامه نویسی شد هرچند در سالهای اخیر کوشیده از زیر سایه برادر بیرون آید اما باز هم بهترین کارهایش همانهایی است که با نظارت پیمان نوشته است.

به گزارش سینماژورنال مهراب قاسم خانی از جمله هنرمندان فعال در فضای مجازی است که البته سعی می کند بی واسطه و صریح نظراتش درباره اتفاقات مختلف در این فضا را با مخاطبان در میان بگذارد.

در گفتگوهایی که با مهراب صورت می گیرد نیز او این صراحت را چاشنی کلامش می کند و همین میشود که جذابیت خواندن حرفهایش دوچندان می شود. قاسم خانی در تازه ترین گفتگوی خود که با “تماشاگران امروز” انجام شده کوشیده در کنار ذکر نکاتی درباره ویژگی فعالیتش به برخی ویژگیهای یکی از مدیران موفق تلویزیون در سالهای اخیر بپردازد.

پورمحمدی سفارش پذیر نیست

او با نام بردن از علی اصغر پورمحمدی معاونت فعلی سینما به عنوان مدیری که به کارهایش اعتقاد دارد می گوید: پورمحمدی به کاری که میکند اعتقاد دارم و من این را خیلی دوست دارم. آدم سفارش پذیری نیست؛ چه از بالا یا پایین. من نمی توانم بروم و خودم را برایش لوس کنم. از بالا هم همین طور است.

دارابی جلوی پخش “ساختمان پزشکان” را گرفت ولی پورمحمدی گفت پخش اش می کنم

وی با بیان اینکه پورمحمدی پای سریال “ساختمان پزشکان” ایستاد ادامه می دهد: آن دوره یادم است سر “ساختمان پزشکان” به شدت مخالف سریال بودند و گفته بودند پخش نشود یعنی علی دارابی{که در آن زمان معاون سیما بود} جلوی پخش سریال را گرفت ولی ایشان{پورمحمدی} آمدند و گفتند من پخش اش می کنم و دعوایی راه انداخت که به قیمت این تمام شد که خودش از تلویزیون بیرون آمد.

.پورمحمدی اگر چیزی را دوست دارد به آن اعتقاد دارد و آن را می گوید

مهراب می افزاید: مشکلاتش هم از همان جا شروع شد که پای “ساختمان پزشکان” ایستاد اما حاضر نشد سفارش قبول کند…پورمحمدی اگر چیزی را دوست دارد به آن اعتقاد دارد و آن را می گوید. من چنین آدمی را دوست دارم حتی اگر مثل من زندگی نکند.

ایشان در خانه اش حوزه علمیه دارد

قاسم خانی با اشاره به این موضوع که این مدیر فرهنگی خانه اش را وقف فعالیتهای فرهنگی کرده است بیان می دارد: ایشان در خانه اش حوزه علمیه دارد و طبقه بالای خانه شان را حوزه کرده است. در حیاط خانه اش هم کتابخانه عمومی است که مردم میتوانند مجانی از آن کتاب به امانت ببرند.

علی اصغر پورمحمدی
علی اصغر پورمحمدی