1

روایت ضرغامی از اظهارنظر رهبر انقلاب درباره روبوسی کیارستمی-کاترین دنوو در جشنواره کن

سینماروزان: عزت‌الله ضرغامی رییس اسبق سازمان صداوسیما در ماههای بعد از جدایی از این سازمان کوشیده از طریق صفحه اجتماعی خود و گفتگوهای تفصیلی‌اش به عنوان سیاستمداری کنشمند و در عین حال میانه معرفی شود.

به گزارش سینماروزان در روزهای اخیر اظهارنظری از ضرغامی در گفتگو با حسین دهباشی درباره نخل طلایی که کیارستمی برای «طعم گیلاس» گرفت در فضای مجازی دست به دست شده است.

ضرغامی که سابقه معاونت سینمایی دولت هاشمی رفسنجانی را در کارنامه دارد با اشاره به تماشای فیلم کیارستمی گفت: «طعم گیلاس» فیلم خسته کننده ای بود که وقتی به همراه یکی از مدیران در سینما فرهنگ فیلم را دیدم؛ در میانه های فیلم دیدم که آن مسئول کاملا خوابش برده! اگر من هم نخوابیدم برای این بود که مطمئن بشوم فیلم چیزی نداشته باشد که دردسرساز شود اما به هر حال بنا بود این فیلمی باشد که بهش نخل طلا دهند. 

ضرغامی با اشاره به فشارهای ناشی از روبوسی عباس کیارستمی با کاترین دنوو هنرپیشه زن فرانسوی حین دریافت نخل طلا و برخورد رهبر انقلاب با این ماجرا گفته است: فضاي مطبوعاتي روي اين بحث جدي بود. مهدي نصيري در نشريه خودش حسابي نقد كرده بود، من گفتم شايد اگر آقا بخواهند نكته‌اي بگويند، نكته اعتراضي مي‌گويند.

ضرغامی ادامه داد: ايشان به شوخی گفتند حالا چرا شما اين‌قدر ناراحت هستيد و همه خندیدند. ما گفتیم كه كاره‌اي نيستيم كه ناراحت باشيم. آقا به شوخي گفتند شما بچه‌حزب‌اللهي‌ها اصلا سمت اين محافل نمي‌رويد كه اين مسائل پيش بیايد، اما اگر دیگران رفتند اینها پیش میآید.