1

روایت ترور؛ از ناصرالدین شاه تا میرزاکوچک‌خان⇔کارگردان «اشک سرما» سریال تاریخی-عاشقانه می‌سازد

سینماروزان: عزیزالله حمیدنژاد کارگردانی که به خاطر ساخت آثاری سینمایی نظیر «اشک سرما» و «هور در آتش» شناخته میشود هرچند بعد از «آناهیتا» نزدیک به یک دهه است که در سینما فعالیت نداشته اما وی سال گذشته به عنوان یکی از کارگردانان سریال اپیزودیک «چرخ فلک» ظاهر شد؛ سریالی با اندرزهای اخلاقی در مایه های «کلید اسرار».

به گزارش سینماروزان حمیدنژاد قصد دارد به زودی یک سریال تاریخی-عاشقانه با نام «آهو» را کلید بزند. تهیه کننده این سریال مجید مولایی است که در «چرخ فلک» هم به عنوان تهیه کننده حاضر بود.

«آهو» که در شبکه سه ساخته خواهد شد داستانی عاشقانه و تاریخی دارد که به دوره قاجار متعلق است. آهو نام دختری است که در قصری ندیمه است و ما از طریق این داستان اتفاقات تاریخی را می بینیم که تا دوره رضاشاه ادامه دارد.

مجید مولایی تهیه‌کننده سریال «آهو» درباره این مجموعه که پیش‌تولید آن برای ساخت در شبکه سه آغاز شده است به «مهر» گفت: ما پیش‌تولید این سریال را آغاز کرده ایم و اکنون ژاله زکی زاده به عنوان طراح لباس این سریال مشغول به فعالیت است. بخشی از اهمیت کار تاریخی صحنه و لوکیشن و فضاسازی است و بخشی در لباس است که برای ما هم لباس از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اینکه در طراحی ها هم نگاه زیباشناسانه باشد و هم متعهد به شکل پوشش در دوران قاجار باشد.

تهیه کننده «آهو» با اشاره به انتخاب لوکیشن های این سریال یادآور شد: تصویربرداری سریال «آهو» در شهرهای کاشان، قزوین و تهران انجام می شود که بخش های تاریخی سریال در شهرهای کاشان و قزوین و همچنین شهرک غزالی تهران به تولید می رسد. سازمان میراث فرهنگی و شهرداری کاشان با ما همکاری می کند و ما سعی داریم تا از لوکیشن های موجود استفاده کنیم بنابراین حدود ۸۰ درصد لوکیشن ها واقعی است و ما ساخت و ساز چندانی نداریم.

مولایی درباره فیلمنامه این مجموعه نیز توضیح داد: این مجموعه ۴۰ قسمت دارد که ۲۶ قسمت آن آماده است و روند کار به این شکل است که حمیدنژاد کارگردان فیلمنامه را می خواند و نظرات خود را به احسان جوانمرد نویسنده منتقل می کند تا بازنویسی ها هم انجام بگیرد. ما پیش تولید کار را شروع کرده ایم و حدود ۲ ماه زمان لازم داریم برای آماده کردن شرایط و بعد از آن کار را کلید می زنیم.

این تهیه کننده در پایان درباره زمان تاریخی این مجموعه که در دوره قاجار می گذرد، اظهار کرد: در قسمت های دوم و سوم سریال ناصرالدین شاه می میرد و ما شاهد ترور او هستیم و قصه حدود ۴۵ سال را روایت می کند تا به ترور میرزا کوچک خان جنگلی می رسد. با این حال ما در این سریال به دنبال تاریخ نگاری نیستیم بلکه داستان خود را در این بستر تاریخی تعریف می کنیم.