1

روایت رکورددار دریافت سیمرغ بلورین از عمق فلاکت یک سینماگر شناخته‌شده⇐برای امرار معاش مجبور شده کنار خیابان بساط کند و…

سینماروزان: رکورددار دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر به گلایه از انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی پرداخت و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی سینماگران بیکار شد؛ سینماگرانی که نزدیک به شش ماه است گرفتار مشکلات معیشتی هستند و جز یک سبدکالای حداقلی حقیرانه در یافت‌آباد، چیزی نصیب‌شان نشده!

به گزارش سینماروزان محسن روزبهانی متخصص جلوه‌های ویژه سینمایی به سینماپرس گفت: در دولت تدبیر نه تنها به سینما اهمیت داده نشد بلکه به آن با چشم یک بچه سرراهی نگاه کردند؛ این وضعیت کلی سینما طی این سال‌های اخیر است و متأسفانه هیچ تدبیری برای بهبود اوضاع وجود نداشته و ندارد و از این رو ما هیچ امیدی به بهبود اوضاع سینما در این روزهای کرونایی هم نداریم و نمی‌دانیم سرنوشت و آینده سینما و اهالی بیکار و خانه نشین شده سینما به کجا ختم خواهد شد!؟

طراح جلوه‌های ویژه میدانی فیلم‌های سینمایی “یتیم‌خانه ایران” و “سرو زیر آب” افزود: بدیهی است که وظیفه مسئولان و متولیان سینما کمک به وضعیت معیشتی و رفاهی سینماگران است اما متأسفانه این وظیفه ابتدایی هرگز به درستی انجام نشده و نمی‌شود!

روزبهانی که بیش از ده سیمرغ فجر را برنده شده است، ادامه داد: بنده شخصاً الان بیش از شش ماه است بیکار و خانه نشین هستم؛ کدامیک از این مسئولان سینمایی یک‌بار تماس گرفته‌اند و حال بنده نوعی را پرسیده‌اند تا ببینند زندگی‌ام چگونه تأمین می‌شود؟ من بسیار متأسفم که سینما و اهالی سینما این‌طور برای مدیران بی‌اهمیت شده‌اند!!

مجری جلوه‌های ویژه “۳۳روز” و “استرداد” با روایت حال سینماگرانی که به دستفروشی روی آورده‌اند گفت: باعث شرمساری است که اهالی سینما به کسب وکارهای خیابانی روی آورده‌اند؛ این اتفاقات از سر ناچاری و استیصال است! بنده شخصاً چند وقت پیش شاهد بودم که یکی از اهالی سینما برای امرار معاش مجبور شده بود کنار خیابان بساط کند و آواز بخواند بلکه بتواند خرج زندگیش را درآورد!!! چرا به اینجا رسیدیم؟؟ یعنی از تامین حداقل نیازهای روزمره سینماگران هم عاجزیم؟؟