1

روایت بازیگر زن لبنانی از حضور در پارتی یک کارگردان ایرانی+فیلم

سینماژورنال: دارین حمزه بازیگر زن لبنانی جزو معدود چهره های خارجی است که در سینمای ایران حضوری نسبتا فعال و اثرگذار داشته است؛ اثرگذار از این جهت که اغلب مخاطبان یکی دو نقش وی مثلا کاراکترش در “کتاب قانون” را به یاد دارند.

به گزارش سینماژورنال اولین حضور دارین حمزه در سینمای ایران هم همین “کتاب قانون” بود؛ او هشت سال قبل برای بازی در این فیلم به ایران آمد و هرچند این فیلم بلحاظ مضمون با مشکلاتی در اکران مواجه شد اما بعد از روی پرده رفتن فیلم بود که به ناگاه نام دارین حمزه و لهجه خاصی که با آن فارسی حرف میزد مورد توجه قرار گرفت.

این حضور باعث شد دارین حمزه در سالهای بعد در یک سری دیگر از آثار سینما و تلویزیون ایران و از جمله “سی و سه روز”، “شکارچی شنبه، “فرشتگان قصاب” و “تولدی دیگر” ایفای نقش کند.

به تازگی فیلم گفتگویی از دارین حمزه منتشر شده که وی به صحبت کردن درباره حضور در پروژه های سینمایی و تلویزیونی ایران پرداخته است. وی آشنایی خود با سینمای ایران را زمانی دانسته که در لندن سینما می خوانده و در درس “سینمای جهان” با بخشی مواجه شده به نام “سینمای ایران”.

وی دلیل انتخاب خود برای بازی در “کتاب قانون” را این دانسته که صورتش هیچ جراحی زیبایی نداشته و عوامل فیلم دنبال بازیگری می گشته اند که صورتش طبیعی باشد.

تناقض موجود در مهمانی کارگردان

حمزه در بخشی از این گفتگو به بازگویی خاطره ای از شرکت در مهمانی یکی از کارگردانان ایرانی که با وی کار کرده است پرداخته است.

او با اشاره به اینکه در سینمای ایران می بایست پوشش متناسب را رعایت می کرده، از زمانی گفته که برای حضور در مهمانی یک کارگردان هم با همان پوششی که بیرون از آن استفاده می کرده حاضر شده!

حمزه با اشاره به اینکه کارگردان ایرانی مورد نظر شام خوشمزه ای را برایش تدارک دیده بود و وی نیز با پوشش کاملا پوشیده-مشابه پوششی که جلوی دوربین داشته-در مهمانی حاضر شد وقتی دید پوشش بانوان داخل خانه آزادانه است و خودش مانند پیرزنها لباس پوشیده دچار تعجب شده است.

حمزه درباره اینکه در خانه کدام کارگردان حاضر شده چیزی نگفته است؛

او تاكنون در آثار کارگردانانی همچون مازیار میری، داریوش فرهنگ، پرویز شیخ طادی، جمال شورجه و سهیل سلیمی بازي كرده است و به نظر ميرسد حالا با اين رعايت سرپوشي و كتمان احوالات شخصي ديگران كه به نوعي دوري جستن از حواشي محسوب مي شود، باز هم در سينماي ايران به فعاليت بيشتر بپردازد.

برای دیدن گفتگوی دارین حمزه اینجا را کلیک کنید.