1

رهبر ارکستر سمفونیک تهران بعد از استعفاء، رقم دقیق دستمزدش را فاش کرد

سینماژورنال: علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک تهران روز گذشته استعفایش را اعلام کرد.

به گزارش سینماژورنال در متن استعفای رهبری که خطاب به وزیر ارشاد نگاشته شده از واگذاری ارکستر سمفونیک تهران به بنیاد رودکی گله شده است و رهبری به صراحت این مسأله را طرح کرده که این ارکستر سمفونیک باید به طور مستقل اداره شود.

رهبری در گفتگو با “شرق” ضمن بیان دخالتهایی که ارگان تأمین کننده مالی ارکستر یعنی بنیاد رودکی در فعالیت او داشته درباره رقم دقیق دستمزدش هم توضیح دهد.

فقط 1500 یورو می گرفتم

علی رهبری گفت: اینجا برای سمت مدیر هنری که کار اصلی من در ارکستر است، من مخصوصا رقمی گذاشتم که رویش حرفی نباشد و فقط هزارو ٥٠٠یورو می‌گرفتم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در جاهای دیگر دنیا من برای یک شب کنسرتی که به‌طور متوسط برایش پنج روز کار می‌کنم، دستمزدم ١٠ برابر این، یعنی بین ١٥‌هزار تا ١٨هزار یورو است.

این رهبر ارکستر خاطرنشان ساخت: حقوق یک سالم در ایران، برابر یک هفته کار من در کره‌جنوبی است. البته دو ماه دیگر به کره‌جنوبی خواهم رفت. این را هم فراموش نکنیم، در شرایطی که من چنین دستمزدی دارم، در همین وزارت ارشاد موزیسینی هست که هیچ‌کاری هم نمی‌کند و صرفا سمت مشاوره دارد و بیشتر از من حقوق می‌گیرد.

5 میلیون و نیم برای یک ماه کار در ایران/55 میلیون برای یک هفته کار در کره

به گزارش سینماژورنال 1500 یورو با درنظرگرفتن رقم 3800 تومان برای هر یورو حدودا 5 میلیون و 700 هزار تومان می شود! رهبری این رقم را به عنوان دستمزد ماهیانه می گرفت در صورتی که طبق ادعای خودش برای یک هفته اجرا در کره، ده برابر این یعنی حدودا 57 میلیون تومان دستمزد گرفته است.