1

رقابت تن‌به‌تن «سرخپوست»نوید محمدزاده با دو فیلم حاکمیتی-مشکوک‌المنابع که رویهم نزدیک به هزار سانس و بیشمار بیلبورد و تیزر نصیبشان شده!!/«متری شش و نیم» بعد از سه ماه اکران به نزدیکی ۲۷میلیارد رسید/«تگزاس۲» ۱۵میلیارد را رد کرد/«سامورایی…» ۴میلیاردی شد+آمار کامل فروش

سینماروزان: با ورود 4 فیلم اکران عیدفطر به سینماها شرایط اکران به نفع دو فیلم از این آثار که انبوهی سانس و بیلبورد فله‌ای نصیبشان شده پیش رفته است. فیلم مشکوک المنابع «ما همه با هم هستیم» و فیلم حاکمیتی قتل زن داداش ریگی با نام «شبی که ماه کامل شد» که این دومی انبوهی تیزر تلویزیونی هم نصیبش شده، در روزهای ابتدایی اکران رویهم نزدیک به هزار سانس در اختیار داشته اند و با این حجم سانس به زحمت توانسته اند میلیاردی شوند؛ بماند که بخشی از این فروش میلیاردی مربوط میشود به بلیت فروشی برای اکران افتتاحیه «ما همه با هم هستیم» و همچنین بلیت فروشی برای «شبی که ماه کامل شد» در سانسهای تعطیلی سینماها در پانزدهم خرداد!!

«سرخپوست» با بازی نوید محمدزاده در رقابتی نزدیک با این دو فیلم و در حالی که تعداد سانسهایش تقریبا نصف سانسهای هر دو فیلم «ما همه…» و «شبی…» هست توانسته در دو روز ابتدایی اکران نزدیک به یک میلیارد فروش داشته باشد. «دختر شیطان» که تعداد سانسهای روزانه اش به زحمت به صد میرسد نیز در دو روز ابتدایی اکران 200میلیونی عایدی داشته است؛ در حالیکه از فقدان تبلیغات محیطی و تیزر تلویزیونی رنج میبرد.

بلحاظ کمّی همچنان «متری شش و نیم» و «تگزاس2» در صدر آمار فروش قرار دارند که یکی نزدیک به 27میلیارد فروخته و دیگری هم فروش خود را از 15میلیارد گذرانده. «سامورایی…» را باید جزو کمدیهای شکست خورده سال دانست که علیرغم دارا بودن حجم بالای سالن و بهره گیری از اشارات اروتیک(!!) و فیلمبرداری در آلمان، به زحمت 4میلیاردی شده است.

قعرنشینان آمار فروش هم فیلمهای اکران رمضان هستند که بدبختی شان یعنی کمبود سانس از همان روز ابتدایی اکران نصیبشان شد. در نظر بگیرید فیلمهایی نظیر «خانه دیگری»، «وکیل مدافع» و «تولدت مبارک» هیچ گاه آمار سانسهایشان به 50 هم نرسید و طبیعی هم بود که نتوانند فروش مطلوبی داشته باشند.

آمار فروش تا ابتدای جمعه 17 خرداد ۱۳۹۸  به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–متری شش و نیم ۲۶ میلیارد و 800 میلیون(82روز)

–تگزاس(۲) 15 میلیارد و 300میلیون(51روز)

–چهارانگشت 11میلیارد و 50میلیون(83روز)

–زندانیها ۵میلیارد و 350میلیون(83روز)

–سامورایی در برلین 4میلیارد و 100میلیون(30روز)

–ژن خوک ۳میلیارد و 400میلیون(82روز)

–پیشونی سفید(۳) ۳میلیارد و 200 میلیون(83روز)

–غلامرضا تختی ۱میلیارد و 980 میلیون(83روز)

–ما همه با هم هستیم 1میلیارد و 150میلیون(2روز)

–شبی که ماه کامل شد 1میلیارد(2روز)

–سرخپوست 900میلیون(2روز)

–نبات 700میلیون(30روز)

–دختر شیطان 200میلیون(2روز)

–به دنیا آمدن 150 میلیون(30روز)

–وکیل مدافع 120 میلیون(30روز)

–خانه دیگری 110میلیون(30روز)

–تولدت مبارک 40میلیون(30روز)