1

رضا عطاران: GEM خودی است!!!/در “زیر آسمان شهر۴” نه مشاور کارگردانم و نه مشاور فیلمنامه!/شرایط تلویزیون طوری است که دوست ندارم کار تلویزیونی کنم/تتلو از ما پرمخاطب‌تر است/بعضیها پول می‌دهند که برایشان کامنت بگذارند

سینماژورنال: رضا عطاران بازیگر پولساز سینمای ایران این روزها تازه ترین فیلمش در مقام کارگردان با عنوان “دراکولا” را روی پرده می بیند؛ فیلمی که یک کمدی وحشت است و البته فضایی مفرح و مخاطب پسند هم دارد.

به گزارش سینماژورنال عطاران به بهانه اکران این فیلم در گفتگویی با برنامه اینترنتی “آپاراتچی” حاضر شده و نکات مختلفی را درباره این فیلم و البته مسائل مختلف سینما بیان کرده است.

ما از یک ماهواره بیگانه سوء استفاده کردیم و بد هم نشد

از جمله این نکات مربوط به برخوردهایی است که با صاحبان فیلمهایی که تیزر آثارشان از جم پخش شده صورت گرفته است. عطاران با اشاره به نقش تیزرهای ماهواره ای در افزایش فروش فیلمها بیان داشت: الان که تبلیغات جم نیست قطعا در فروش فیلمها تاثیر خواهد گذاشت و این واقعا اشتباه بزرگی بود. نمی دانم این اتفاقات چرا افتاد و این سوسه‌ها از کجا شروع شد؟! به نظر من ما از یک ماهواره بیگانه سوء استفاده کردیم و بد هم نشد. مثلا آمریکایی‌ها که اینقدر بدند وقتی از یک کالای ما تعریف کنند خیلی هم خوب است چون به تبلیغ کالای ما کمک می‌کند.

در نتیجه قطع تیزرهای ماهواره ای به فروش فیلمها ضربه وارد شده
عطاران که امسال یک فیلم به شدت پرفروش با نام “من سالوادور نیستم” را هم روی پرده داشت ادامه داد: ما از گستردگی محدوده تبلیغات ماهواره‌های بیگانه استفاده کردیم و به نفع خودمان یک تبلیغ خوب برای کالای خوب‌مان انجام دادیم…اینکه جلوی این تبلیغات گرفته شد خیلی خوب نبود؛ الان ضربه‌ای که {در نتیجه قطع این تبلیغات} به همه فیلمها و به فیلم ما خورده بدیهی است.

جم خودی است!!

رضا عطاران در بخش دیگری از گفتگوی خود با صراحت بیشتر درباره شبکه ماهواره ای جم چنین گفت: جم که در واقع خودی هستند! ایرانی هستند و دارند تبلیغ میکنند برای فیلمها. بدبخت بیچاره‌ها پول کمی هم می‌گیرند برای تبلیغات نسبت به تلویزیون خودمان. چرا استفاده نکنیم از این امکان؟ در نتیجه این تبلیغات چه چیز بدی اتفاق افتاد جز فروش بالای فیلمها.

وی افزود: به نظرم این طرف دارد اتفاق بدی می‌افتد که دوست ندارند مخاطب فیلم یا سینما بالا برود. دلیلش نمی دانم برای آن زیر است یا بالا.{با خنده}

بعضیها پول می دهند که برایشان کامنت بگذارند

این بازیگر سینما و تلویزیون در بخشی از گفتگویش طعنه ای زد به برخی از فیلمها و بازیگران که به خرید فالوئر و لایک برای صفحات اجتماعی خویش مبادرت می کنند. به گزارش سینماژورنال عطاران بیان داشت: خیلی از اتفاقات فضای مجازی ربطی به مردم ندارد یعنی بعضیها هستند که پول می‌دهند تا بعضی دیگر به نفع‌شان کامنت بگذارند اما برای من چیزی که مهم است اینکه مخاطب فیلم را ببیند و بعد خودش نظرش را بیان کند.

رضا عطاران با اشاره به فعالیتهای تازه اش گفت: درگیر “نهنگ عنبر2” هستیم. روایت از زاویه دختر داستان نیست؛ اوایل چنین صبحتی بود اما منتفی شد!

تکذیب مشاوره کارگردانی “زیر آسمان شهر4”

رضا عطاران در جایی دیگر از گفتگوی خود با تکذیب شایعه مشاوره کارگردانی در فصل چهارم “زیر آسمان شهر” اظهار داشت: مهران غفوریان را دوست دارم ضمن اینکه در “زیر آسمان شهر1” و بخشی از فصل دوم همین سریال به عنوان نویسنده هم در کار بودم. حالا هم تصمیم گرفتند که چهارمین فصل را بسازند و من هم همکاری میکنم اما مشاوره فیلمنامه و کارگردان نیستم؛ چون مشغول کارم و فقط نظراتم را به صورت کمکی می‌دهم؛ فقط همین!

شرایط تلویزیون طوری است که دوست ندارم کار تلویزیونی کنم

رضا عطاران سالهاست که از تلویزیون دور افتاده است و هر بار هم درباره این دور افتادن دلایلی شنیده می شود. به گزارش سینماژورنال عطاران خودش اما فقط “پیری” را دلیل دور ماندن از تلویزیون دانسته و گفت:  ماجرا این است که فعلا دارم در سینما کار میکنم و به اندازه کافی سرم شلوغ است. تایم سینما برای یک فیلم می شود 90 دقیقه که زمان زیادی نمی گیرد اما برای تلویزیون باید به صورت سریالی و چندین قسمت کار کنم و مغزم کشش این کار را ندارد.

وی ادامه داد: دیگر پیر شده‌ ام. خسته شده ام. هفت سال مداوم برای تلویزیون کار کردم ولی الان فکر می کنم کشش خودم آن قدر نیست که برای تلویزیون کار کنم.

عطاران با نقد اوضاع تلویزیون افزود: البته شرایط تلویزیون طوری است که خودم هم دوست ندارم کار کنم. درباره شبکه خانگی هم برای ساختن سریال علاقه ای ندارم ولی بازی، چرا.

تتلو از ما پرمخاطب‌تر است

رضا عطاران درباره اینکه بسیاری می گویند او و محسن چاووشی برندهای جلب مخاطب در میان سلبریتی ها هستند بیان داشت: اصلا این طور نیست. همین امیر تتلو از من خیلی جلوتر است. تتلو آمد افتتاحیه فیلم ما. دیدم هیچ کس سراغ من نمی آید و همه ریختند دور تتلو و دور ما خالی شد. با اینکه در اینستاگرام هم فعالیتش زیاد است اما به هر حال خودش را دوست دارند. یا یک بار با گلزار سر “توفیق اجباری” هم همین را دیدم که به هنگام اکران همه رفتند سراغ گلزار و کسی سراغ ما نیامد.