1

رضا عطاران و مهناز افشار در سریال تازه داوود میرباقری نقشهای اصلی را بازی می‌کنند!/این سریال “ماه تی‌تی” نام دارد و برای شبکه خانگی تولید خواهد شد/برای تولید “ماه تی‌تی” بودجه‌ای ۵ میلیاردی تخمین زده شده+جزییات داستانی پروژه، جزییات کاراکتر عطاران و تیم بازیگران

سینماژورنال/غفور پورغفور: داوود میرباقری کارگردانی که بعد از “مختارنامه” و به دلیل مشکلات اقتصادی که در تولید سریال “سلمان فارسی” پیش آمده بود قید کار در تلویزیون را زده و به سراغ شبکه خانگی رفت قصد دارد به زودی یکی از ایده های قدیمی خود را در این شبکه به سریال درآورد.

به گزارش سینماژورنال این ایده “ماه تی تی” نام دارد که نگارش آن به دهه هفتاد و بعد از ساخت “آدم برفی” بازمی گردد. در آن زمان طرح اولیه “ماه تی تی” توسط میرباقری نوشته شد اما درگیری اش در تلویزیون و ساخت مجموعه های مختلف باعث شد تولید آن به تعویق بیفتد

حالا بعد از دو تجربه “شاهگوش” و “دندون طلا” در شبکه خانگی میرباقری تصمیم گرفته “ماه تی تی” را هم در قالب یک مجموعه 15 قسمتی برای شبکه خانگی بسازد.

بودجه 5 میلیاردی تولید

اخبار رسیده به سینماژورنال حکایت از آن دارند که برای تولید “ماه تی تی” یک بودجه 5 میلیاردی تخمین زده شده و مهران برومند تهیه کننده ای که در تولید “شاهگوش” و “دندون طلا” نیز در کنار میرباقری بود در اینجا هم به عنوان تهیه کننده اصلی حضور دارد.

میرباقری دستمزدی نمی گیرد و شریک تولید است

سرمایه گذاری کار اما با مشارکت میان میرباقری و برومند و البته دو شرکت فعال در شبکه خانگی صورت خواهد گرفت. اساس کار بر این مبنا شکل گرفته که هیچ کدام از طرفین درگیر تا رسیدن پروژه به سوددهی هیچ دستمزدی نخواهند گرفت.

این شراکت میرباقری در تولید سبب ساز آن شده است که وی دقت زیادی در انتخاب بازیگران داشته باشد و در قدم اول نیز قرار شده برای کمک به سوددهی بالای کارشرایط جذب رضا عطاران در “ماه تی‌تی” فراهم شود.

عطاران نقش یک مرزبان ایرانی را بازی می کند

اگر مذاکرات مطابق پیش بینی ها پیش برود عطاران نقش اصلی “ماه تی‌تی” را بازی خواهد کرد یعنی یک مرزبان ایرانی که در بحبوحه حمله مغول به ایران و فرار سلطان محمد خوارزمشاه درگیر اتفاقات مختلفی می شود.

اتفاقاتی که ناگاه به حرکت او در بُعد چهارم ماده یعنی زمان منجر شده و فرودش در روزگار معاصر را موجب می شود.

با آمدن “ماه تی‌تی” به روزگار معاصر او تناقضهای رفتاری ایرانیان را مشاهده می کند؛ تناقضاتی که گویا از صدها سال پیش تاکنون نسل به نسل منتقل شده است و همین تناقضات است که بار طنز کار را شکل می دهد.

بازسازی اتفاقات دهشتناک رخ داده در جریان حمله مغول

میرباقری تصمیم گرفته در “ماه تی‌تی” بخشهایی از اتفاقات دهشتناکی که در جریان حمله مغول به ایران رخ داد را نیز با ترکیب فیلمبرداری زنده و سی.جی.آی بازسازی کند؛ اما فضای کلی کار بیشتر در حال و هوای طنز می گذرد بخصوص زمانی که کاراکتر اصلی به روزگار معاصر می آید.

مهناز افشار بازیگر مقابل عطاران است

مهناز افشار که چندی قبل با رضا عطاران در کمدی “نهنگ عنبر” همبازی بود بازیگر مقابل عطاران در “ماه تی تی” است؛ به گزارش سینماژورنال در اینجا هم برخورد این دو نفر و شکل گیری مایه های رمانس است که بخشی از روایت را به خود اختصاص می دهد.

رضا عطاران و مهناز افشار
رضا عطاران و مهناز افشار

تیم بازیگران کار

به جز عطاران و افشار، بخش عمده تیم بازیگران سریال “شاهگوش” در این کار در کنار میرباقری خواهند بود.

رضا کیانیان، مهران احمدی، حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیت دوست، مرجانه گلچین، احمد مهرانفر و هادی کاظمی از جمله بازیگران “شاهگوش” هستند که حضورشان در “ماه تی تی” قطعی شده است.

آذر ماه پروژه کلید می خورد

به گزارش سینماژورنال “ماه تی تی” این روزها در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر به سر می برد ضمن اینکه میرباقری محاسبات دقیقی را هم برای انتخاب لوکیشن انجام می دهد.

برنامه ریزی پروژه طوری بوده که دو قسمت ابتدایی مجموعه در یک دی.وی.دی، به شبکه خانگی عرضه خواهد شد.