1

“رستاخیز” توقیف شد!!!

سینماژورنال: حواشی عجیبی که درست یک هفته پیش از آغاز اکران رسمی “رستاخیز” آغاز شده بود کار خود را کرد و سازمان سینمایی نتوانست فشارها را تحمل کند و حکم به تعویق اکران فیلم داد

به گزارش سینماژورنال در حالی که بنا بود از امروز “رستاخیز” در سینماها اکران شود و حتی شرایط رزرو بلیت آن در سینماها هم فراهم آمده بود اما عصر امروز چهارشنبه سازمان سینمایی با صدور بیانیه ای حکم به تعویق اکران فیلم داد.

سازمان سینمایی در اطلاعیه خود تأمین نظر علما و مراجع تقلید را دلیل تعلیق در اکران “رستاخیز” احمدرضا درویش دانسته است.

اکران “رستاخیز” در شرایطی رخ داد که درویش برای جلب نظر منتقدان در نسخه دوم بخشهایی از موارد سوءتفاهم برانگیز نسخه اصلی را حذف کرده بود. اینجا را بخوانید.

با این حال فشارها کار خودش را کرد و یک فیلم دیگر هم در فهرست فیلمهایی قرار گرفت که اکرانشان به تعویق می افتد.

از “عصبانی نیستم” تا “خانه دختر” و حالا “رستاخیز”

یادمان نمی رود درست چند روز پیش از اکران فیلم “خانه دختر” شهرام شاه حسینی نیز همین اتفاق رخ داده بود. ماجراهای پیش از  اکران “عصبانی نیستم” و “خانه پدری” نیز کاملا در همین حال و هوا بود با این تفاوت که فیلم اول نتوانست اکران شود و فیلم دوم یک روز بعد از اکران، پایین کشیده شد.

سینماژورنال متن کامل اطلاعیه سازمان سینمایی درباره تعلیق اکران “رستاخیز” را ارائه می دهد:

فیلم “رستاخیز” به منظور پاسداشت ،عظمت و شکوه حماسه جاوید کربلا و به تصویر کشیدن این واقعه بی مثال تاریخ بشری توسط جمعی از هنرمندان و سینماگران متعهد و ممتاز سینمای ملی تولید و در جدول اکران سینماهای کشور قرار گرفت.

این فیلم که با نیت تقویت تولید فیلم دینی و استفاده از هنر سینما برای جاودانه کردن حادثه عاشورا تولید شد از بدو امر تاکنون در محافل مختلف فرهنگی و دینی در معرض آرا و دیدگاه های صاحبان درک و درد دین قرار گرفته و با استقبال کارگردان محترم فیلم از منظر تاریخی و روایی با اصلاحات چندی مواجه شد که اصلاحات اعمال شده نیز مورد تایید بسیاری از صاحبنظران قرار گرفت.

اما نظر به رعایت جایگاه و شان مراجع عظام تقلید و عالمان شاخص دینی یادآوری می کنیم که اکران فیلم”رستاخیز” تا تامین نظر برخی از مراجع بزرگوار تقلید به تعویق می افتد.