1

رجعت عاقلانه داروغه‌زاده به «سینماتیکت» برای بلیت‌فروشی جشنواره+توضیحات مدیر «سینماتیکت» درباره پیش‌بینی آمار بالای متقاضیان پیش‌خرید بلیت

سینماروزان: شکست جایگزینی سینماتیکت با سامانه ای نوپا و بی عقبه در جشنواره سی و پنجم فجر سبب ساز آن شد امسال ابراهیم داروغه زاده متکی بر عقبه سینماتیکت بلیت فروشی جشنواره را مجددا به این سامانه فعال واگذار کند.

به گزارش سینماروزان مشکل اصلی سامانه جایگزین سینماتیکت در جشنواره سی و پنجم عدم احتساب حجم بالای کاربران آنلاین بود که موجب شد سامانه دقیقا از همان دقیقه ابتدایی آغاز بلیت فروشی کاملا داون شده و مدتی بعد از دسترس خارج شود.

علی ترکیان مدیر سایت «سینماتیکت» با اشاره به اینکه تیم فنی این سامانه تهمیدات لازم را درباره بالا رفتن ناگهانی حجم کاربران آنلاین به هنگام آغاز بلیت فروشی انجام داده اند به «فارس» گفت: از روز‌های قبل برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادید و زیرساخت لازم را برای پاسخگویی به خریداران بلیت فراهم آوردیم.

وی درباره فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم با توجه به حجم مخاطبان گفت: هرساله دیوایس با توجه به تعداد مخاطبان اضافه می شود افزایش دیوایس را براساس تعداد تبلت و تلفن همراه‌هایی که ممکن است آن لاین شوند در نظر می‌گیریم. براساس تجربیات سالهای گذشته برآوردی از یوز‌های آنلاین داریم و به تناسب آن زیرساخت لازم را فراهم آوردیم تا بتوانیم بدون مشکل در خدمت علاقمندان به جشنواره فیلم فجر باشیم.

وی آماری از برآورد یوزرهای آنلاین ارائه نداد اما تأکید کرد: این نوید را به مخاطبان می‌دهم که مشکلی در خرید بلیت اینترنتی جشنواره فیلم فجر نخواهند داشت. هم اینک در پردیس ملت مستقر هستیم و از روز 6 بهمن ما تحویل بلیت را در پردیس ملت خواهیم داشت.

ترکیان در خاتمه گفت: سایت مستقلی برای فروش بلیت اینترنتی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر طراحی و اعلام شد Fajr.Cinematicket.org همچنین  لینک فروش را در سایت  سینما تیکت هم قرار می دهیم.