1

رایت ویدیویی “خانه دختر” ۷۰۰ میلیون/”ایران برگر” ۵۵۰ میلیون

سینماژورنال: بسیاری از شرکتهای پخش شبکه خانگی همزمان با برگزاری جشنواره سی و سوم فیلم فجر و براساس واکنشهایی که از مخاطبان جشنواره نسبت به فیملها گرفته بودند اقدام به رایزنی و انعقاد قراردادهای اولیه برای خرید رایت ویدیویی فیلها کردند.

به گزارش سینماژورنال البته که همواره نیز آگاهی از قیمت رایت ویدیویی فیلمها برای مخاطبان جذابیت داشته است.

شهاب کاظمی مدیر تامین و طرح محتوای موسسه گلرنگ اخیرا در گفتگویی ارقام تقریبی رایت برخی آثار جشنواره سی و سوم را بیان کرده است.

رایت فیلمهای سینمایی 200 میلیون به بالاست

این چهره فعال شبکه خانگی که با “هفت صبح” گفتگو میکرده با اشاره به رقم کلی رایت فیلمهای سینمایی می گوید: الان حق رایت فیلمهای سینمایی 200 میلیون تومان به بالاست.

“ایران برگر” 550 میلیون فروخته شد/”خانه دختر” 700 میلیون

وی می افزاید: رایت فیلم “ایران برگر” موقع تدوین 550 میلیون تومان فروخته شد. قیمت رایت “خانه دختر” و “رخ دیوانه” نیز 700 میلیون تومان برآورد می شود.

شهاب کاظمی ادامه می دهد: قیمت رایت ویدیویی “استراحت مطلق” هم حدود 500 میلیون است.

به گزارش سینماژورنال البته که ارقامی که مدیر تامین محتوای گلرنگ درباره فیلمهای “خانه دحتر” و “رخ دیوانه” بیان کرده صرفا برآورد است و نه رقم واقعی فروش رایت.

آیا حق رایت فیلم دوم از فیلم اول بیشتر است؟

البته که رقم رایت 700 میلیونی “خانه دختر” به واسطه حاشیه هایی که برایش ایجاد شده بود آن قدرها غیرمتعارف نیست اما اینکه قیمت رایت “رخ دیوانه” که در جدول فروش اکران نوروزی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بالاتر از صدرنشین اکران نوروزی یعنی “ایران برگر” باشد کمی عجیب است.