1

راه‌اندازی شورای تازه برای دریافت بودجه؟؟⇐مدیرعامل فارابی در واکنش به راه‌اندازی «شورای بین‌الملل»: امیدوارم با «تخصیص بودجه»، اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد!!⇔پرسش: در شرایطی که اغلب اعضای «شورای بین‌الملل»، مدیران و کارمندان ارگانها و محافل دولتی هستند آیا بناست برای حضور در این شورای تازه هم دستمزد دریافت کنند؟

سینماروزان: محمدمهدی حیدریان از بدو حضورش در سازمان سینمایی علاقه زیادی برای راه اندازی شوراهای مختلف از شورای مقاومت تا شورای معناگرا نشان داده است و در تازه ترین مورد شورای عالی بین الملل سینمای ایران هم راه اندازی شده است.

به گزارش سینماروزان اینکه در روزگاری که بیش از هر چیز تکیه به بخش خصوصی حس میشود راه اندازی چنین شوراهایی آن هم با حضور افرادی که کمترین خروجی در بخش خصوصی نداشته اند چه سودی را عاید سینمای ایران خواهد کرد مشخص نیست اما اینکه مدیرعامل فارابی که عضو همین شورای بین الملل هم هست، اتفاقات خوب در این شورا را گره بزند به تخصیص بودجه پرسش‌برانگیز است.

علیرضا تابش با اشاره به وظایف شورای بین الملل به «شرق» گفت: چند حوزه وجود دارد که در شورا باید به آنها توجه شود از جمله توسعه حضور در بازارهای جهانی که موضوع مهمی است. دبیرخانه این شورا نیز بنیاد سینمای فارابی در نظر گرفته شد و نخستین کار این است که کارگروهی تشکیل شود و در نخستین جلسه یک‌سری مصوبات در نظر گرفته خواهد شد. قطعا حوزه بین‌الملل سینما وسیع است و نیاز به آیین‌نامه و شیوه‌نامه است که در شورا به تصویب برسد… البته اكران فيلم خارجي نيز از جمله مباحثي است كه در شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران قابل طرح است. اميدوارم با همفكري و هم‌گرايي و تخصيص بودجه اتفاقات خوبي در اين حوزه رقم بخورد.

علیرضا تابش تخصیص بودجه را عاملی در جهت رخداد اتفاقات خوب در حوزه بین الملل مطرح کرده است. تخصیص بودجه برای چه؟ برای پرداخت دستمزد به اعضای شورای عالی بین الملل؟

اعضای شورای عالی بین الملل چه کسانی هستند؟

–علیرضا تابش که مدیرعامل فارابی است.

–صادق موسوی که مدیرعامل انجمن سینمای جوانان است.

–محمدمهدی طباطبایی نژاد که مدیرعامل مرکز گسترش است.

–رضا میرکریمی که دبیر محفل هشت میلیاردی بین الملل فجر است.

–رائد فریدزاده که معاون بین الملل فارابی است.

–ایرج تقی پور که جزو سیاستگزاران گروه دولتی هنروتجربه و کارمندان محفل هشت میلیاردی بین الملل است.

–مهدی یزدانی که هم مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری است و هم جزو مدیران محفل هشت میلیاردی بین الملل فجر.

–نادر طالب زاده که هم جزو هسته مرکزی جشنواره عماری است که ردیف بودجه آن در لایحه بودجه مجلس می آید و هم جزو کارمندان محفل جهانی فجر!

–امیر اسفندیاری که نزدیک بیست سال معاون بین الملل فارابی بود و قطعا به قدر کفایت از بابت این معاونت دستمزد دریافت کرده است.

در شرایطی که بخش عمده اعضای شورای عالی بین الملل به عنوان مدیر یا کارمند مشغول کار برای ارگانهای دولتی یا ارگانهای متصل به منابع عمومی هستند آیا بناست مجددا به آنها بابت حضور در شورای عالی بین الملل دستمزد پرداخته شود؟