1

رئیس اداره ممیزی بالیوود به تهران آمد!+عکس/این حضور برای همکاری با تهیه‌کننده‌ معتمد یکی از بانکهاست

سینماژورنال: صبح امروز شنبه هفدهم مردادماه “پهلاج نیهالانی” مدیرکمپانی موشن پیکچر به همراه “دیلشاد شیخ “آهنگساز برجسته هندی به منظور امضای قرارداد همکاری با جوادنوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی ” سلام بمبئی ” وارد تهران شدند.

به گزارش سینماژورنال قرار است این کمپانی هم در تولید و هم در پخش این فیلم سینمایی همکاری شایان توجهی داشته باشد و باتوجه به اینکه تولید مشترک همواره مورد توجه سازمان سینمایی و ریاست آن بوده سعی عوامل” سلام بمبئی “و در رأس آن جوادنوروزبیگی  نیز بر آن است تا این همکاری به گسترش روابط سینمایی و فرهنگی دو کشور بیانجامد.

رییس سانسور فیلم در هندوستان

نکته جالب درباره”پهلاج نیهالانی” آن است که وی رئیس کنونی هیئت مرکزی صدور گواهی پخش و سانسور فیلم در هندوستان است. وی بیش از سی سال است که تهیه کننده فیلم  و مدیرکمپانی “موشن پیکچر” بوده و در کارنامه کاری نیهالانی بیش از 20 فیلم پرفروش دیده می شود.

ستاره های بزرگ سینمای هند مانند “آمیتاب باچان”، “سلمان خان”،”شاهرخ خان”،”آکشی کومار” و… در فیلم هایی که این تهیه کننده قدیمی تولید کرده نقش آفرینی کرده اند.

گفتنی است کارگردانی و نویسندگی “سلام بمبئی” را قربان محمدپور برعهده دارد؛ فیلمی که به یک موضوع عاشقانه از دریچه ای متفاوت می پردازد  و بازیگر نقش اول مرد آن محمدرضا گلزار است که مدتی پیش به این فیلم پیوست.

پهلاج نیهالانی
پهلاج نیهالانی

تهیه کننده آمیتاب باچان+تهیه کننده معتمد یک بانک

جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینمای ایران نیز در یک سال اخیر بیش از هر چیز به واسطه همکاری با بانک پاسارگاد و استفاده از بودجه های مصوب این بانک برای تولید آثارش در کانون توجه قرار داشت.

کمدی مغشوش “من دیه گو مارادونا هستم” که در اکران شکست خورد در کنار “بهمن” از جمله آثاری بوده اند که با تهیه کنندگی نوروزبیگی و با حمایت بانک پاسارگاد تولید شدند.(اینجا را بخوانید)

نوروزبیگی اخیرا مدعی شد به دلیل جوسازی رسانه ها درباره حضور بانک پاسارگاد در سینما این بانک از همکاری با چهره هایی چون کیومرث پوراحمد، رضا میرکریمی و کمال تبریزی سرباز زده است.(اینجا را بخوانید)

جواد نوروزبیگی در اختتامیه جشنواره سی و سوم فجر بخاطر تهیه سه فیلم “بهمن”، “اعتراف ذهن خطرناک من” و “من دیگو مارادونا هستم” جایزه ویژه هیأت داوران را از دست مجید مجیدی رفیق سالیان دراز خود دریافت کرده بود.(اینجا را بخوانید)