1

دیدار کارگردان حذف شده از جشنواره با گلشیفته فراهانی در برلین؟+عکس

سینماژورنال: در حالی که ظرف روزهای گذشته خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه علی عطشانی بناست فیلمی بسازد با حضور جورج کلونی، ناتالی پورتمن و بازیگر نقش “خرم سلطان” و البته که سینماژورنال اصالت این خبر را زیر سوال برد(اینجا را بخوانید) حالا در شبکه های اجتماعی تصویری منتشر شده از عطشانی در برابر فردی که چهره ای شبیه به گلشیفته فراهانی دارد! این تصویر بیش از هر چیز یادآور پروسه فیلمبرداری “پارادایس” در آلمان است.

به گزارش سینماژورنال علی عطشانی که این روزها درگیر فیلمبرداری تازه ترین اثرش “یادم تو را فراموش” است سال گذشته در همین اوقات فیلمی به نام “پارادایس” را در آلمان جلوی دوربین برد.

نه فیلم را به جشنواره راه دادند و نه تکلیف اکرانش معلوم است
عطشانی “پارادایس” را به جشنواره سی و چهارم هم ارائه داد اما فیلم نه تنها در جشنواره پذیرفته نشد که گویا هنوز مجوز نمایش “پارادایس” هم صادر نشده است.

پیشتر در گزارشی از حذف “پارادایس” از جشنواره به دلیل پاره ای مشکلات محتوایی اثر و مشابهت هایی که با “مارمولک” داشت سخن گفتیم(اینجا را بخوانید) اما انتشاری تصویری نه چندان باکیفیت از عطشانی در برابر گلشیفته فراهانی در شبکه های اجتماعی این ظن را پیش رو می گذارد که نکند یکی از دلایل کنار گذاشتن فیلم از جشنواره، همین تصویر باشد.

پیشنهاد همکاری به فراهانی بدون توجه به عواقب کار

فیلمبرداری “پارادایس” در برلین تقریبا همزمان با برگزاری جشنواره 2015 برلین روی داد که آن بازیگر سفرکرده ایرانی هم در جشنواره حاضر بود. همین عاملی شد برای آن که عطشانی از فراهانی دعوت کند تا نقش زنی مقیم آلمان که در بخشی از فیلم کاراکترهای اصلی با وی برخورد می کنند را در “پارادایس” ایفا کند.

فراهانی هم انگار قراری با عطشانی گذاشته و درباره کیفیت فیلمنامه و جزییات نقش اش با او گفتگو می کند و البته خبر این مذاکره خیلی زود به ایران هم می رسد و در رسانه ها منتشر می شود اما در نهایت این همکاری رخ نداد…

 دلیل این عدم همکاری می تواند توصیه هایی باشد که برخی مسئولان سینمایی درباره عواقب همکاری با فراهانی به عطشانی نموده بودند.

دردسری تازه برای “پارادایس”

با این حال علیرغم این توصیه ها و عدم همکاری با گلشیفته “پارادایس” نه به جشنواره راه پیدا کرد و نه تکلیف اکران عمومی اش معلوم است.

در همین اوضاع و در شرایطی که عطشانی این روزها “نقش نگار” با بازی ناصر ملک مطیعی را روی پرده دارد به ناگاه تصویری از عطشانی در برابر فردی که شبیه به گلشیفته است در برخی کانالهای تلگرامی منتشر شده است.

تصویری که به دلیل کیفیت پایین به سختی می توان درباره اصالت آن اظهارنظر کرد اما اگر صحت آن به اثبات برسد قطعا دردسرهای تازه ای را پیش روی “پارادایس” می گذارد.

تصویر منسوب به دیدار علی عطشانی با گلشیفته فراهانی
تصویر منسوب به دیدار علی عطشانی با گلشیفته فراهانی