1

دکتر محمدرضا کشاورزی: واحد الکترونیک، خلأ عظیم آموزشهای بی‌کیفیت را به‌خوبی شناسایی کرده است

سینماژورنال: دکتر محمدرضا کشاورزی، رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالهای اخیر کوشیده شرایطی را برای تحصیل علاقمندان به شاخه های هنری به صورت مجازی فراهم آورد گفت: تمرکز بر مقوله کمیت آموزش در سالیان اخیر سبب شده که بسیاری از مراکز آموزش عالی از عنصر کیفیت غافل شوند و همین عامل زمینه ساز تربیت دانشجویانی بوده است که از مهارت لازم در حوزه های مختلف بی بهره هستند.

به گزارش سینماژورنال وی با تاکید بر اینکه “مهارت” همواره یکی از حلقه های مفقوده آموزش است، تصریح کرد: لشکر مدرک به دستی که ماحصل عدم توجه برخی از مراکز آموزش عالی به مقوله کیفیت آموزش هستند، امروز بدون داشتن تخصص لازم پشت درب اشتغال زایی نشسته اند و منتظر کورسوی امیدی هستند تا از آموزش هایی که پشت صندلی های دانشگاه هایشان دیده اند در مسیر کسب درآمد بهره ببرند.

وی افزود: در همین راستا واحد الکترونیکی خلا عظیم آموزش های بی کیفیت را به خوبی شناسایی کرده و در مسیر تربیت جوانان خلاق و ماهر قدم به عرصه علم و فناوری گذاشته است تا شاهد رشد روز افزون فارغ التحصیلان در مسئله تحصیل و نیز اشتغال آنان باشیم.

دکتر کشاورزی عنوان کرد: خوشبختانه سوابق و مستندات علمی بیانگر آن است که آموزش کاربردی در استانداردهای بین المللی سبب شده است تا خروجی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در طی سالیان اخیر به راحتی جذب بازار کار شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش از راه دور و پشتیبانی های شبانه روزی از دانشجویان سبب شده تا زنان خانه دار و شاغلین هم بتوانند در اندیشه بالا بردن سطوح علمی خود باشند، گفت: در بررسی آماری از کارمندانی که از سطح پایین تحصیلات برخوردار بودند، بیش از 61 درصد آنها نداشتن زمان لازم را اولین دلیل خود برای عدم ادامه تحصیل اعلام کردند، مشکلی که واحد الکترونیکی به شکل برنامه ریزی شده ای از پیش پای کارمندان و شاغلین برداشته است.

رئیس واحد الکترونیکی با اشاره به پشتیبانی فنی 24 ساعته از دانشجویان این واحد ادامه داد: دسترسی به محتواهای آموزشی به صورت شبانه روزی برای تمام دانشجویان فراهم است به طوری که دانشجویان با بهره مندی از پایین ترین سرعت اینترنت نیز می توانند از مطالب استفاده لازم و مبسوط را ببرند.

وی یادآور شد: همچنین بهره مندی از اساتید ممتاز و طراز اول کشوری نیز می تواند سکوی پرشی در بعد آموزش و کسب تخصص برای تک تک دانشجویان باشد.