1

دو هفته بعد از گرد و خاک کردن علیه انتظامی⇐جمشید مشایخی از برنامه‌هایش برای تولید فیلم و همچنین مراسم تقدیر از جمشید آریا گفت

سینماروزان: هرچند سالها بود که جمشید مشایخی در محافل خصوصی گلایه‌های مستقیم و غیرمستقیم را به عزت‌الله انتظامی روانه میکرد که در این سالها کوشیده هم با رییس دولت اصلاحات باشد و هم با احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی عکس یادگاری بگیرد، هم ذکر خیر محمدباقر قالیباف را کند و هم پاسداشت حسن روحانی را اما دو هفته قبل و در محفلی موسوم به جشن منتقدان خانه سینما بود که او رک و راست به گلایه از انتظامی پرداخت و درباره وی گفت: در دوران سابق جلوی شهبانو پهلوی تنبک میزد و حالا خانه اش را خراب میکند!!(اینجا را بخونید)

به گزارش سینماروزان این گفته های صریح هرچند حواشی فراوانی را رقم زد و بسیاری به دنبال این بودند که تکذیبیه‌ای از مشایخی بگیرند اما  مشایخی ریا پیشه نکرد، از سخنان خود کوتاه نیامد و حتی در یک برنامه تلویزیونی هم بر سخنان خود تأکید کرد.

مشایخی تازه ترین گفتگوی خود با رسانه اصلاح طلب «شرق» که بهانه اش همان اظهارات جنجالی بوده است را کاملا در مسیر دلخواه خود به سمت فردوسی و شاهنامه ای برده که تا حکیم طوس زنده بود چندان برایش ارزش قائل نشده بودند. مشایخی در ادامه هم از تلاش برای تولید یک فیلم سینمایی با همراهی یوسف مرادیان و همچنین اهدای نشان به جمشید آریا گفته است.

مشایخی بیان داشت: من علاقه عجیب زیادی به فردوسی دارم. فردوسی در حق این سرزمین و فرهنگش کار بسیار بزرگی کرد. به نظرم داستان‌های شاهنامه هرکدام مطالب زیادی برای چگونگی زندگی‌کردن به ما انسان‌ها می‌آموزد و نکته جالب این است که داستان‌های شاهنامه همچنان بعد از گذر هزار سال تازه هستند و می‌توان در زندگی امروزی از آن استفاده کرد. حالا هم باید زندگی کرد و هر کسی باید کار خودش را انجام دهد. چون زندگی چیزی جز زندگی‌کردن نیست.

این بازیگر سینما در ادامه افزود: مهم‌ترین نکته در زندگی این است که هر حرفی زده می‌شود،‌ درکی درست و نکات منطقی از آن دریافت کرد و به جان خرید وگرنه هیچ چیزی در زندگی ماندگار نیست. من هم در سینما دوبار نقش شاه و دوبار هم نقش کارگر شهرداری را بازی کردم که البته برخی‌ها معترض شدند که چرا. من هم گفتم بازیگر می‌تواند هر نقشی را بازی کند؛ ‌منتها به بهترین شکل باید کارش را درست انجام دهد. هر کسی وظیفه‌ای دارد و هنرمند هم باید به وظیفه‌اش عمل کند و البته بدون مردم کار به جایی نمی‌رسد و من هم به عشق مردم همچنان سرپا هستم.

جمشید مشایخی در ادامه  افزود: این روزها من و یوسف مرادیان و حسین نظری دورهم جمع شده‌ایم و ایده‌ای را پرورش داده‌ایم. طرح آن را یوسف مرادیان نوشته که اتفاقا قلم خوبی دارد. حالا هم قرار است آن طرح را به فیلم‌نامه‌نویسی حرفه‌ای بدهیم تا بعد از نگارش کامل ان‌شاءالله بتوان فیلمی از آن ساخت.

این بازیگر در ادامه مطرح کرد: مدت سه سال است که سفیر سلامت مؤسسه موعود هستم که سال گذشته نشان سفیر سلامت را به آقای طالقانی، ‌مربی کشتی، دادم. امسال هم قرار است در ٩ اردیبهشت این نشان را به آقای جمشید هاشم‌پور (آریا) تقدیم کنم.

او همچنین افزود: این روزها هم از شبکه پنج سیما سریال «در جست‌وجوی آرامش»، به کارگردانی سعید سلطانی پخش می‌شود و من در آن بازی کرده‌ام. ایفاگر نقش پدری هستم که متأسفانه اتفاق ناگواری برای دخترش می‌افتد و…، به نظرم سریال خوبی شده. به‌خصوص سعید سلطانی که انسانی کاربلد و نیکی هستند و از همکاری با ایشان در این سریال خوشحال هستم.