1

دو انتصاب موجه و یک انتصاب شائبه برانگیز در جشنواره کودک و نوجوان⇔کسی مدیریت بخش فیلمنامه نویسی را برعهده گرفته که فقط یک فیلمنامه شاخص در کارنامه دارد!!

سینماروزان: هرچند با دوتکه کردن جشنواره کودک و نوجوان شور و حال موسمی این جشنواره هم تقریبا به سردی گراییده اما سازمان سینمایی همچنان سعی دارد بر تصمیم خود بر این جدایی پافشاری کند.

به گزارش سینماروزان در همین جهت است که علیرضا رضاداد به عنوان دبیر جشنواره سی ام فیلم کودک و نوجوان انتخاب شده و او که فرصت برگزاری جشنواره در سال جدید را از دست رفته دید کوشید امسال را فقط به برگزاری بخش غیررقابتی نوجوان اصفهان بسنده کند و جشنواره کودک را سال آینده برگزار کند.(اینجا را بخوانید)

با این حال برای همین روند نصفه و نیمه برگزاری هم رضاداد مدیران میانی خود را برگزیده است.

طی احکام جداگانه ای از سوی علیرضا رضاداد دبیر جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان ، محمدرسول صادقی به عنوان مدير ارتباطات  و اطلاع رساني جشنواره، فرزاد اژدری به عنوان مدير دبيرخانه   جشنواره  و علی اکبر قاضی نظام را به عنوان مدير بخش مسابقه  فيلمنامه نويسي سي  امين جشنواره   بين المللي فیلم های  كودكان  و  نوجوانان  اصفهان منصوب کرد.

در این بین صادقی از جمله چهره های موجه و باتجربه عرصه روابط عمومی است و اژدری نیز از جمله فیلمسازانی که سعی زیادی کرده در همه این سالها ژانر کودک را با همه دردسرهایش ادامه دهد و بر همین اساس انتخاب این دو می تواند منطقی باشد.

انتخاب قاضی نظام به عنوان مدیر مسابقه فیلمنامه نویسی اما تصمیمی چندان به روز به نظر نمی رسد. قاضی نظام هرچند به خاطر فیلمنامه “نیاز” که نزدیک به سه دهه قبل آن را نوشته شناخته می شود اما پس از این فیلمنامه، تجربه شاخص در فیلمنامه نویسی آن هم فیلمنامه نویسی کودک نداشته که بشود انتخاب او را به عنوان مدیر بخش فیلمنامه موجه دانست.

البته که قاضی نظام به عنوان عضو شورای طرح و برنامه کودک و نوجوان  رسانه ملی مشغول به کار بوده است ولی بعید است این سمت توجیه گر کامل انتخاب او به عنوان مدیر بخش فیلمنامه جشنواره کودک و نوجوان باشد.