1

دور زدن ممیزی با فیلمبرداری سریال «نفس» در ارمنستان؟+عکس

سینماروزان: تازه ترین سریال سازنده «ارمغان تاریکی» و «پروانه» با عنوان «نفس» در حالی آخرین مراحل تصویربرداری را می‌گذراند که گروه تولید سریال برای ضبط پاره ای نماهای مربوط به اثر به ارمنستان سفر کرده اند.

به گزارش سینماروزان «نفس» به مانند دو سریال قبلی جلیل سامان داستانی پرحادثه بر بستر رویدادهای انقلاب را روایت میکند و مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، خسرو شهراز، معصومه قاسمی پور، رامين راستاد و قربان نجفی از جمله بازیگران اصلی سریال هستند.

خط داستانی «نفس» کاملا به ایران ربط دارد و کل داستان در ایران روایت میشود اما گویا دردسرهای برآمده از به تصویر درآوردن اجتماع بیرونی روزگار قبل و ابتدای انقلاب باعث شده که فیلمبرداری نماهای بیرونی که می بایست با حضور زنانی با موهای باز صورت میگرفته در ارمنستان انجام شود.

در سالهای اخیر یکی از اصلی ترین مشکلات فیلمسازانی که بناست تصویرساز سالهای پیش از انقلاب باشند نشان دادن پوشش آزادانه بیرونی بانوان در سالهای قبل از انقلاب بوده است؛ پوششی که اغلب با سر گذاشتن کلاههایی بی ربط با آن برهه همراه بود اما حالا کارگردان سریال «نفس» برای آن که بتواند اجتماع آن روزگار را با واقع گرایی بیشتر تصویر کند این نماها را در ارمنستان و با حضور بازیگرانی ارمنی تصویربرداری خواهد کرد.

ساخت موسیقی «نفس» همزمان با تصویربرداری در حال انجام است و این سریال به زودی روی آنتن خواهد رفت.

برخی از بازیگران ارمنی که در نماهای ارمنستان «نفس» حضور خواهند داشت
برخی از بازیگران ارمنی که در نماهای ارمنستان «نفس» حضور خواهند داشت