1

دلیل واهمه رعنا آزادی‌ور از بازی در “خانه دختر” چه بود؟

رعنا آزادی‌ور که در “خانه دختر” در قالب دختری ایفای نقش کرده که به دلیل سوء‌ظن خانواده نامزدش نسبت به دوشیزه بودن وی مسیر زندگیش عوض می‌شود می‌گوید: به دليل فيلم‌هاي قبلي كه شاه‌حسینی ساخته بود تصوير خوبي از فيلمسازي‌اش در ذهنم نداشتم. در ابتدا از تجربه كار با شهرام شاه‌حسيني كمي مي‌ترسيدم اما از همان روز اولي كه براي صحبت به دفترش رفتم به قدري پر انرژي و تكليفش با خودش مشخص بود كه براي من همه‌چيز تمام شده بود!

سینماژورنال: به جرأت میتوان گفت گزنده ترین فیلم جشنواره امسال فجر “خانه دختر” بود؛ فیلمی که البته حساسیت برانگیز بودن سوژه اش سبب ساز آن شد که هیات داوران جشنواره جرأت این را نداشته باشد که حتی در یکی از رشته های فرعی فیلم را کاندیدا کند.

با این حال آنچه درباره این فیلم حائز اهمیت است دغدغه مند بودن فیلمنامه نویس و البته اجرای درست کارگردان از این دغدغه هاست. این دغدغه مندی حتما می تواند “خانه دختر” را به یکی از گزینه های فروش بالای سینمای 94 بدل کند؛ البته اگر افراطیون بگذارند!

به گزارش سینماژورنال رعنا آزادی ور بازیگر اصلی و شهرام شاه حسینی کارگردان اثر در تازه ترین گفتگوی خود درباره “خانه دختر” نکات جالبی را درباره درونمایه کار و نگاهشان به سینمای اجتماعی بیان کرده اند. در این گفتگو که سمانه فراهانی در “اعتماد” آن را ترتیب داده با هوشمندی تمام کمترین نکته ای درباره حساسیت برانگیز بودن سوژه فیلم بیان نشده است اما آزادی ور به صراحت از این گفته که به واسطه سوابق شاه حسینی در تجاری سازی در ابتدا از بازی در فیلم واهمه داشته است.

از کار با شاه حسینی می ترسیدم

آزادی ور که در “خانه دختر” در قالب دختری ایفای نقش کرده که به دلیل سوء ظن خانواده نامزدش نسبت به دوشیزه بودن وی مسیر زندگیش عوض می شود می گوید: در ابتدا از تجربه كار با شهرام شاه‌حسيني كمي مي‌ترسيدم اما از همان روز اولي كه براي صحبت به دفترش رفتم به قدري پر انرژي و تكليفش با خودش مشخص بود كه چه مي‌خواهد براي من همه‌چيز تمام شده بود به اين معنا كه من با هر آدمي كه با اين پتانسيل به من پيشنهاد بازي دهد در فيلمش حضور خواهم داشت. من هميشه اين شانس را داشته‌ام كه با كارگردان‌هاي خوب سينمايي كار كنم در اين فيلم هم با چيزهايي كه من سر صحنه از شهرام ديدم واقعاً خوشحالم كه در فيلمش حضور داشتم.

اطمینان شاه حسینی به “خانه دختر” باعث شد همه ترسهای من از بین برود

به گزارش سینماژورنال آزادی ور در توجیهات دلایل واهمه اش از همکاری با شاه حسینی بیان می دارد: به دليل فيلم‌هاي قبلي كه شاه حسینی ساخته بود تصوير خوبي از فيلمسازي‌اش در ذهنم نداشتم. من فيلم‌هاي كوتاهش را نديده بودم و بعدها فهميدم كه فيلم‌هاي او در عرصه كوتاه توقعي در ذهن منتقدان ايجاد كرده بوده و از آثار سينمايي‌اش توقع ديگري داشته‌اند. او قرار بوده به سينما بيايد و كار ويژه‌اي كند اما بنا به شرايط موجود وارد حوزه ديگري از فيلمسازي شده است. اما به هر حال به دليل اطميناني كه براي ساخت «خانه دختر» داشت همه ترس و واهمه‌هاي من از بين رفت. چون مي‌داند كه حتي موقع گرداندن بازيگران چه مي‌خواهد.

ممکن است بازی ویژه ای نداشته باشم

این بازیگر می افزاید: من كه نقشي نه چندان بزرگ در اين فيلم داشتم همه تلاش و انرژي‌ام را براي آنچه شاه‌حسيني مي‌خواست، گذاشتم و معتقدم ممكن است بازي ويژه‌اي نداشته باشم اما آنچه در توانم بود و خواسته شد را ارايه كردم. مطمئنم نتيجه قابل قبولي دارد. اين فيلم را بسيار دوست دارم و فكر مي‌كنم در سال آينده سينماي ايران فيلم موفقي باشد.