1

“دلبري” حوزه هنری هم در جذب مخاطبان ناكام ماند

سینماژورنال: بعد از “جشن تولد” تازه ترین محصول انجمن دفاع مقدس که نتوانست توجه مخاطبان کاخ جشنواره را به خود جلب کند و در دقایق ابتدایی با ریزش مخاطب مواجه شد تازه ترین محصول حوزه هنری هم سرنوشتی مشابه یافت.

به گزارش سینماژورنال “دلبری” ساخته جلال دهقانی اشکذری که به عنوان اثری ارزشی مورد حمایت حوزه قرار گرفته بود به دلیل عدم دارا بودن استانداردهای سینمایی و شبیه بودن اثر به نمایشی رادیویی که در بخش عمده آن هم تک گویی های یک کاراکتر را می شنویم با واکنش منفی مخاطبان مواجه شد.

تقریبا تمامی این فیلم در لوکیشن بسته ای روایت می شد که کاراکتر اصلی فیلم و همسر جانبازش در آن زندگی می کنند با این حال حدودا 60 دقیقه از زمان فیلم به تک گویی هایی اختصاص داشت که این کاراکتر رو به دوربین بیان می کرد.

در نشان ندادن کاراکتر جانباز و صرفا نشان دادن پلک زدنهای وی که یک گرته برداری ناشیانه از درام “ناقوس غواصی و پروانه” بود نیز آن قدر اصرار پذیرفت که باعث ایجاد روندی ایستا و به شدت یکنواخت در فیلم شد.

طبیعی بود که این روند با توجه مخاطبان کاخ جشنواره مواجه نشود و بخشی از آنان به تدریج هنگام نمایش فیلم از جشنواره خارج شوند.