1

دستورالعمل ابهام‌آلود سازمان سینمایی در عدم همزمانی اکران فیلمهای کمدی با ماه محرم⇐پایان اجباری اکران «من و شارمین»، «ساعت ۵عصر» و… از همین جمعه؟؟

سینماروزان: در حالی که در آخرین روزهای ماه ذی الحجه به سر می بریم و در شرایطی که امسال تقریبا شروع پاییز همزمان شده با آغاز ماه محرم دستوری ابهام آلود از سوی سازمان سینمایی خطاب به شورای صنفی نمایش صادر شده و بر عدم همزمانی اکران فیلمهای کمدی با ماه محرم تأکید شده است.

در این دستور که در نامه ای از سوی محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای خطاب به شورای صنفی نمایش ذکر شده، آمده است: از آنجایی که نمایش فیلم‌های شاد و طنز در ایام ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان شایسته و جایز نمی‌باشد و در حال حاضر در خصوص برخی فیلم‌های سینمایی به احتمال قوی این همزمانی صورت خواهد گرفت لذا خواهشمند اقدامات مقتضی در این خصوص صورت گیرد.

وجه ابهام‌آلود این دستورالعمل جایی است که در آن درباره ممانعت اکران فیلمهای کمدی با ماه محرم اشاره شده! آیا این به آن معناست که در تمام ماه محرم هیچ فیلم کمدی نباید روی پرده برود؟

اگر این طور باشد یعنی از 31 شهریورماه که آغاز ماه محرم است باید فیلمهایی مانند «ساعت 5عصر»، «اکسیدان»، «گذر موقت» و «من و شارمین» که این آخری اکرانش تازه دوهفته است آغاز شده، از برنامه نمایش سینماها حذف شوند و تا پایان ماه محرم هم دیگر هیچ فیلم کمدی روی پرده نباشد؟ یا آن که مقصود دستورالعمل آن است که در ایام منتهی به شهادت امام سوم شیعیان نباید فیلم کمدی روی پرده باشد؟؟؟

به نظر میرسد سازمان سینمایی باید هرچه زودتر در این باره شفاف سازی کند و به طور دقیق ایام ممنوعه ماه محرم را مشخص سازد به خصوص که بخش عمده مراسم عزاداری شیعیان در رثای سیدالشهداء(ع) در دهه اول محرم است و در همین دهه است که بخش عمده مخاطبان درگیر حضور در دستجات و هیأتها هستند.