1

در یادداشت کارگردان فیلم ضدّجریان «سوفی و دیوانه» آمد⇐من همان سازنده «جایی دیگر» و «چه کسی امیر را کشت» هستم و خوب هم نمی‌شوم!!!/دیدن هیچ فیلمی اجباری نیست اما اگر فیلمهای رایج را دوست ندارید، فیلم ما را ببینید

سینماروزان: فیلم «سوفی و دیوانه» از جمله آثار تازه اکران شده در سینماهاست که می‌کوشد با روایتی ضدّجریان متداول سینماها، مخاطب را با خود همراه کند و به نوبه خود آرامشی را پدید آورد برای ایرانیان گرفتار در انبوه مشکلات اقتصادی.

به مانند بسیاری دیگر از آثار ضدّجریان، واکنشها نسبت به «سوفی و دیوانه» هم متناقض بوده؛ برخی از فیلم خیلی خوششان آمده و برخی از فیلم خوششان نیامده!

مهدی کرم پور در واکنش به این واکنشهای صفر و صدی یادداشتی نوشته است که متن آن را در زیر میخوانید:

١-هیچ اثر هنرى در جهان براى همه ساخته نمى‌شود و طبعاً دیدن هیچ فیلمى اجبارى نیست؛ ما هم دعوت کردیم و نوشتیم: «اگه هنوز رؤیاهاتونو از دست ندادید…»

٢- براى آن‌ها که فیلم‌هاى من عصبانى‌شان مى‌کند بنویسم که من همان کارگردان «جایى دیگر» و «چه کسى امیر را کشت» هستم، قصد عوض شدن ندارم، خوب هم نمى شوم! اگر دوست ندارید با احترام فیلم‌هاى دیگر را انتخاب کنید.

٣- البته برعکسش هم محتمل است، عده‌اى هم هستند که فیلم‌هایى که دیگران دوستشان دارند و بهشان امتیاز مى‌دهند را دوست ندارند. ما آن ها را به دیدن فیلم‌مان دعوت مى‌کنیم.