1

در نشست دوم جشنواره فجر مطرح شد⇐تأیید تلویحی تلخ بودن آثار جشنواره/سهم ۸۰ درصدی “رایتل” در تأمین بودجه جشنواره/ماجرای حضور گشت ارشاد در کاخ جشنواره/چرایی عدم حضور کیانوش عیاری و رخشان بنی اعتماد در هیأت‌های انتخاب و داوری/ماجرای حضور یک نوزاد با پرستارش در کاخ جشنواره!!/حذف سخنرانی از افتتاحیه جشنواره فیلم فجر/وضعیت “یتیم خانه ایران” در هیأت انتخاب

سینماژورنال: دومین نشست خبری جشنواره فیلم فجر که در ششم دی ماه برگزار شد بیشتر از آن که مجالی باشد برای صحبت دبیر جشنواره درباره برنامه هایش مجالی شد برای آن که اهالی رسانه بتوانند پرسشهایی را که درباره جشنواره داشتند از دبیر و مدیر روابط عمومی آن بپرسند.

به گزارش سینماژورنال محمد حیدری دبیر جشنواره در ابتدای این نشست خبر از رونمایی از مجموعه 100 صدای ماندگار سینمای ایران در هفته جاری خبر داد.
این مجموعه حاوی صدای 100 دوبلور سینمای ایران است و حین رونمایی آن از 14 دوبلور پیشکسوت تقدیر خواهد شد. حیدری همچنین از رونمایی 100 موسیقی سینمای ایران خبر داد.

تایید تلویحی تلخ بودن آثار جشنواره

تلخ بودن اغلب آثار جشنواره امسال که پیشتر فریدون جیرانی عضو هیات انتخاب آن را مطرح کرده بود به صورت تلویحی از سوی دبیر جشنواره تایید شد.
محمد حیدری گفت: نقد اجتماعی در آثار جشنواره امسال مورد توجه قرار گرفته است. البته سیاه نمایی نداریم و همه آثار دارای نقطه امید هستند.

 80 درصد بودجه جشنواره را “رایتل” داده/بازیگران مشاور هیچ نقشی در یافتن اسپانسر نداشتند

دبیر جشنواره درباره شایعات مرتبط با تلاشهای برخی مشاور-بازیگران جشنواره برای جذب اسپانسر برای جشنواره گفت: امسال شهرفرش و فرشهای دیگر ایرانی را منسوب کردند به جشنواره و گفتند مشاوران بازیگر به دنبال جلب نظر اسپانسرها بوده اند که این مساله صحت ندارد.

به گزارش سینماژورنال حیدری ادامه داد: ممنونم از همه هنرمندانی که مشاور جشنواره بودند ولی اصلا با آنها درباره یافتن حامی صحبت نشد.

حیدری با اشاره به حضور مجدد رایتل به عنوان حامی مالی جشنواره گفت: حدودا 80 درصد بخش مالی جشنواره را رایتل پوشش می دهد.

انیمیشنها فقط در سینماهای مردمی اکران می شوند

محمد حیدری درباره شایعات مربوط به ایجاد بخش انیمیشن گفت: 8 انیمیشن به جشنواره رسیده که اینها فقط در سینماهای مردمی نمایش داده میشوند و در نهایت از یک اثر تقدیر میشود.

انشاءا.. که لازم نباشد گشت ارشاد در کاخ جشنواره حضور داشته باشد
محمد حیدری درباره حضور گشت ارشاد در کاخ جشنواره گفت: انشاءا.. که لازم نباشد پلیس حضور داشته باشد و نکته ای را تذکر دهد.

تهیه کننده فیلم رحمانیان فیلمش را برای هر دو بخش نگاه نو و هنروتجربه درنظرگرفته بود

در حالی که فیلم “سینمانیمکت” محمد رحمانیان بعد از حذف از بخش نگاه نو راهی بخش هنروتجربه شده بود و همین گلایه های فراوان کارگردان فیلم را موجب شده بود، دبیر جشنواره گفت: تهیه کننده این فیلم{تورج منصوری} را برای هر دو بخش فیلم اولیها و نگاه نو درنظر گرفته بود.

توضیحات دبیر جشنواره درباره شایعات مربوط به حذف کیانوش عیاری و رخشان بنی اعتماد از هیاتهای انتخاب و داوری

دبیر جشنواره درباره شایعات مربوط به مشکلات غیرسینمایی که باعث شده برخی چهره ها از فهرست هیات های انتخاب و داوری کنار گذاشته شوند بیان داشت: رخشان بنی اعتماد در سفر بود و نمی توانست باشد. کیانوش عیاری علیرغم ارائه پیشنهاد از سوی جشنواره، خودش نپذیرفت که کنار ما باشد.

حذف سخنرانی از افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

دبیر جشنواره با اشاره به ویژگیهای امسال افتتاحیه جشنواره گفت: در افتتاحیه جشنواره امسال سعی خواهیم کرد که سخنرانی نداشته باشیم.

دبیر جشنواره در پاسخ به رییس صنفی موسوم به منتقدان خانه سینما: جشنواره پیشنهادات را می پذیرد اما تصمیم نهایی را خودش می گیرد

دبیر جشنواره در پاسخ به رییس صنفی موسوم به منتقدان خانه سینما: جشنواره پیشنهادات را می پذیرد اما تصمیم نهایی را خودش می گیرد
دبیر جشنواره در چرایی عدم حضور منتقد در هیاتهای انتخاب و داوری که رییس صنفی موسوم به منتقدان خانه سینما از آن گلایه کرده بود گفت: انجمن منتقدان خانه سینما بنا بود لیست پیشنهادی خود را برای  این هیاتها به ما بدهد که نداد.

وی با بیانی صریح ادامه داد: یادمان نرود که جشنواره پیشنهادات را می پذیرد اما تصمیم نهایی را خودش می گیرد.

توضیحات روابط عمومی جشنواره درباره ماجرای حضور یک نوزاد با پرستارش در کاخ جشنواره سالهای گذشته

از جمله حواشی سال قبل جشنواره حضور نوزاد یکی از گردانندگان جلسات نقد و بررسی به همراه پرستارش در کاخ جشنواره بود!

به گزارش سینماژورنال صادق موسوی مدیر روابط عمومی جشنواره درباره چگونگی جلوگیری از چنین سوءاستفاده هایی در کاخ جشنواره گفت: تمام تلاشمان را می کنیم که آنها که اهلیت دارند کارت بگیرند اما وقتی بناست 2هزار کارت صادر شود طبیعی است که امکان خطای انسانی وجود داشته باشد.

آیا هیأت انتخاب فیلم طالبی را پذیرفته بود؟

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینمای ایران بعد از حواشی مربوط به مهاجرت یکی از بازیگران زن فیلم “یتیم خانه ایران” به شبکه ماهواره ای جم گفته بود فیلمش را هیات انتخاب مناسب بخش مسابقه تشخیص داده اما خودش نخواسته در بخش مسابقه باشد.

به گزارش سینماژورنال با این حال آنچه طالبی گفته بود هیچ گاه مورد تایید دبیرخانه جشنواره قرار نگرفته بود تا نشست دوم جشنواره.

در این نشست یکی از خبرنگاران در بخش پرسش و پاسخ به اهالی رسانه دو سوال از دبیر پرسید که سوال اول درباره طالبی بود.

با این حال پاسخگویی به سوال دوم باعث شد دبیر از پاسخگویی به سوال اول بازبماند! و برای همین در انتهای نشست یکی دیگر از روزنامه نگاران حاضر در نشست در این باره از حیدری پرسید.

حیدری در پاسخ گفت: طالبی خودش نخواست فیلمش در بخش مسابقه باشد و از ابتدا گفت میخواهد در بخش خارج از مسابقه باشد.

وی در پاسخ به سوال مجدد این روزنامه نگار درباره اینکه آیا فیلم طالبی در بخش مسابقه پذیرفته شده بود بیان داشت: بله.