1

در نامه دبیر اسبق جشنواره فجر به رییس جمهور بیان شد⇐به ظلمی که به من روا شده رسیدگی کنید/ اولین کسی باشید که یک هتاک را منزوی می‌کنید

سینماژورنال: ماجرای انتشار فیشهای حقوقی نجومی مدیران دولتی وقتی به سینما کشیده شد هرچند به انتشار فیشهای حقوقی هیچ کدام از مدیران سینمایی فعلی منجر نشد اما بروز اتهاماتی که از سوی رییس سازمان سینمایی به برخی مدیران سابق صورت گرفت سبب ساز آن شد که برخی از مدیران سابق سینمایی به انتشار تصاویری از جزییات دریافتی های خود دست زنند.

به گزارش سینماژورنال اما این پایان ماجرا نبود چون انتشار تصویر نامه ای داخلی از سوی رسانه‌ای شبه‌اصولگرا که در آن اتهاماتی مالی نصیب دو مدیر سابق سینمایی و از جمله محمدرضا عباسیان شده بود سبب ساز آن گشت که عباسیان در بیانیه ای تفصیلی هم اتهامات وارده را به چالش بکشد و هم اینکه جزییات حقوقی خود را اعلام کند.

انتشار بیانیه عباسیان اما کمترین واکنشی از سوی سازمان سینمایی را موجب نشد تا مشخص شود آنچه او گفته دور از واقعیت نبوده است.

عباسیان که سابقه دبیری جشنواره فیلم فجر و مدیریت بر موسسه رسانه های تصویری را در کارنامه دارد اما از پا ننشسته و حالا با نگارش نامه ای خطاب به رییس دولت یازدهم و شاهد مثال آوردن از جملات رییس جمهور در گفتگوی اخیرش با رسانه ملی، از وی خواسته است در برابر اتهاماتی که به وی صادر شده واکنش نشان دهد.

متن کامل نامه عباسیان را بخوانید:

بنام خدا

جناب آقای دکترروحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و ادب

اینجانب محمدرضا عباسیان، با سابقه نزدیک به 25 سال فعالیت فرهنگی و مشخصاً مستندسازی در کانونهای بحرانی جهان اسلام، از افغانستان و تاجیکستان و پاکستان تا قره باغ و عراق و کردستان و لبنان و بوسنی و کوزوو هستم. از فیلمهای شاخصم میتوانم از مستند “قانا”  نام ببرم. ضد‌صهیونیستی ترین مستند ایرانی که در جشنواره های معتبر ایرانی و بین المللی حضور داشته و جوایز متعددی کسب کرده است.
چند سالی هم در حوزه فرهنگ مسئولیتهایی اشته ام از جمله دبیری جشنواره فیلم فجر.
غرض از نگارش این نامه و تصدیع اوقات حضرتعالی فراز های پایانی فرمایشاتتان در مصاحبه اخیر با صدا و سیما به بهانه پایان سومین سال ریاست جمهوریتان است. آنجا که فرمودید: «در روایتی از پیامبر (ص) که حدیث قدسی است می فرمایند خداوند گفت اگر کسی به مومنی اهانت کند فقط حارب الله یعنی اعلان جنگ به خدا داده است، آن وقت در جامعه ما به چه راحتی! وقتی هم کسی را می خواهیم متهم کنیم و بعد بگوییم که به صراحت نگفتیم، می گوییم شنیده شده است، می گویند، گفته شده است، با این کلمات مجهول که به نظر من از بار گناه و فساد اخلاقی کم نمی‌کند.»
آقای ایوبی، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت شما چندی پیش در اقدامی با انگیزه نامعلوم تهمت بزرگی به من روا داشته که با بهره گیری از فضای رسانه ای در اختیارشان حیثیت و آبروی شخصی، خانوادگی و حرفه ای من را از بین برده اند. ایشان با انتشار گزارشی کذب که با تنها چند دقیقه بررسی محتوای آن میتوانستند به غیر واقعی بودنش پی ببرند من را متهم کرده اند که در طول 34 ماه مدیریتم در وزارت ارشاد بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان حقوق و مزایا وحق ماموریت دریافت کرده ام در حالیکه دریافتی واقعی من تنها حدود سیصد میلیون تومان بوده است، یعنی نزدیک به یک میلیارد و یکصد میلیون کمتر از ادعای کذب ایشان می باشد.
جناب رئیس جمهور! آبروی شخصی، خانوادگی و حرفه ای که من طی 25 سال کار صادقانه کسب کردم با یک تهمت ناروای آقای ایوبی و همکارانشان که نمیدانم ناشی از چه غرض ورزی است و در ادامه بازنشر گسترده و میلیونی رسانه ای به باد رفته است.
در فراز دیگری از همان مصاحبه تان فرموده اید: «واقعا باید کاری کنیم که اگر کسی سخن ناروایی گفت، اخلاق را زیر پاگذاشت، حیثیت فردی را از بین برد، خود او منزوی شود. اگر ما کاری در جامعه کردیم که هتاکان منزوی شوند و گوش شنوایی برای سخنان دروغ و ناروای آنها و هتاکی آنها نباشد ما به هدف بلندمان رسیده ایم.  شاید در این زمینه خود من و دولت من هم باید کار بیشتری انجام بدهیم.»
به مصداق همین فرمایشتان و به تدبیری که وعده اش را داده بودید از شما میخواهم به ظلمی که به من روا شده رسیدگی کنید. آقای رئیس جمهور، شما شروع کننده برخورد با هتاکان و تهمت زنندگان باشید. به فرموده تان اولین کسی باشید که یک هتاک را منزوی می کنید، باشد که درس عبرتی باشد برای دیگران.
به تدبیرتان امید دارم.
با تقدیم احترام
محمدرضا عباسیان

محمدرضا عباسیان
محمدرضا عباسیان