1

خنده دار نیست؟؟⇐در شرایطی که اولین فیلم ضدداعش ایران، پنج سال بعد از تولید، با بایکوت مطلق در اکران مواجه شده⇐عراق از ایران برای تولید فیلم مبارزه با داعش کمک خواسته!!

سینماروزان: اولین فیلم دراماتیک ضدداعش تاریخ سینما با عنوان “آوازهای سرزمین من” پنج سال پیش با ترکیب مایه های عاشقانه و نقد تکفیری گری توسط عباس رافعی به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی تولید شد.

با این حال علیرغم اکرانهای جشنواره ای خارج از کشور این فیلم و تحسین بابت تمرکز فیلم بر وفاق ادیان، این فیلم هنوز نتوانسته در داخل اکران شود.

در این اوضاع اینکه یک مقام عراقی به دنبال کمک ایران برای ساخت فیلمی با مضمون مبارزه مردمی با داعش است عجیب به نظر میرسد!!! تولید فیلم ضدداعش برای نمایش درکجا؟؟

وزير فرهنگ عراق در ديدار سفير و رايزن فرهنگي ايران در بغداد گفت: سينماي عراق به دنبال آن است تا فیلم سینمایی با موضوع الحشد‌الشعبی(بسیج مردمی برای مبارزه با داعش) با همکاری و مشارکت ایرانیان تولید شود.

ایرج مسجدی، سفیر و حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق دیدار كردند.

در اين ديدار درخصوص تقویت همکاری‌های فیمابین دو کشور گفت‌وگو شد.

در این دیدار عبدالامیر الحمدانی، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق نیز گفت: ایران در راه مبارزه با داعش در عراق خون داده است و ما کمک‌ها و مساعدت‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم و می‌خواهیم فیلم سینمایی مشترکی با موضوع الحشد‌الشعبی با همکاری و مشارکت ایرانیان تولید شود.

تولید فیلم با نقد داعش و تکفیری گری خیلی هم خوب است ولی آیا بهتر نیست وزیر فرهنگ عراق ابتدا به فکر اکران “آوازها…” و دیگر فیلمهای ضدداعش ایرانی در کشورش باشد و سپس برای تولید محصولی تازه به دنبال شریک در ایران بگردد؟؟