1

در روزهایی که برخی از تعطیلی انجمن می‌گویند و رییس ۳شغله اوج، از تقویت آن⇐بنیانگذار انجمن سینمای دفاع مقدس گفت: بايد نام انجمن را به انجمن سينماي انقلاب، دفاع مقدس و «مبارزه با رباخواري» تغيير داد!!!

سینماروزان: در هفته های گذشته اخباری درباره تغییر وضعیت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که در سالهای اخیر درگیر تولید محصولاتی اغلب کم‌مایه از «خاکستر و برف» تا «50 قدم آخر» و «آرام می گیریم» بوده- که تازه دو عنوان از اینها هم توسط قائم مقام انجمن کارگردانی شده(!!!)- منتشر شد؛ برخی از انحلال گفتند و برخی از تعدیل و تبدیل شدن به یک گروه.

واکنش احسان محمدحسنی رییس 3شغله سازمان هنری-رسانه ای اوج که همزمان سرپرستی بنیاد روایت و مدیریت بسیج هنرمندان را برعهده گرفته به این اخبار جالب بود؛ او به جای تعدیل از تقویت انجمن سخن گفت!!! بدون اینکه بگوید تقویت با کدام نیروها؟ و با کدام متد؟ با هسته امتحان پس‌داده پیشین انجمن یا ارجحیت ظاهرالصلاحان غیرمتخصص بر مستقلان متخصص؟

در این میان ناصر شفق تهیه‌کننده آثاری همچون «تقاطع»، «حماسه مجنون» و «مروارید سیاه» که اولین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بوده و هفت سالی هم مدیرعاملی آن را برعهده داشت نظرات جالبی را درباره آینده انجمن به «جوان» گفته است.

شفق با اشاره به اینکه این انجمن باید پرچمدار مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد بیان داشت: درباره اولويت انجمن، به نظرم امروز بايد انجمن در كنار پرداختن به موضوع انقلاب و دفاع مقدس بايد پرچمدار مبارزه با رباخواري باشد.

شفق ادامه داد: ربا مانند عروسي هزارچهره دارد سيستم اقتصادي ما را از بين مي‌برد و معيشت مردم را در چنگال خون‌آشام خود گرفته است. به نظرم بايد نام انجمن را به انجمن سينماي انقلاب، دفاع مقدس و مبارزه با رباخواري تغيير داد تا با اين پديده زشت كه ناشي از ناديده گرفتن نص صريح قرآن كريم است، مبارزه فرهنگي كرد.