1

در روزهایی که از رمضانعلی حیدری خلیلی و محمد احسانی تا محمود اربابی و علیرضا تابش به‌عنوان گزینه احتمالی جانشینی حیدریان مطرح شده‌اند⇐کیهان مدعی شد: یک «مدیر صوری» سرپرستی سازمان سینمایی را برعهده خواهد گرفت!

سینماروزان: زمزمه‌های تغییر در صدر سازمان سینمایی به دلیل بازنشستگی محمدمهدی حیدریان موجبات آن را فراهم آورده است که گزینه‌های فراوانی به عنوان جانشین وی معرفی شوند؛ گزینه‌هایی که از رمضانعلی حیدری خلیلی و محمد احسانی تا محمود اربابی، علیرضا تابش و حتی مصطفی ابطحی را دربرمیگیرد!

اینکه در نهایت چه کسی سرپرست سازمان سینمایی خواهد شد مشخص نیست اما اینکه در این اوضاع روزنامه «کیهان» مدعی شده یک «مدیر صوری» سرپرستی سازمان را برعهده خواهد گرفت، پرسش برانگیز است!!!

روزنامه «کیهان» مدعی شده است: مدیریت سازمان سینمایی به احتمال زیاد برعهده فردی قرار خواهد گرفت که نقش «مدیر سایه» را در این سازمان ایفا خواهد کرد. با قطعی شدن رفتن حیدریان از سازمان سینمایی، گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس ‌آینده این سازمان آغاز شده است.

این روزنامه ادامه داده است: یکی از مشمولان اجرای مصوبه مجلس درباره لزوم کناره‌گیری نیروهای بازنشسته در نهادهای دولتی، محمدمهدی حیدریان، رئیس ‌سازمان سینمایی است. به احتمال بسیار زیاد، تا چند روز دیگر رئیس ‌جدید سازمان سینمایی منصوب خواهد شد. در این میان، اسامی افرادی چون علیرضا رضاداد، ابراهیم داروغه‌زاده، محمود اربابی، سید مصطفی ابطحی و… به عنوان جانشینان احتمالی حیدریان شنیده می‌شود.

«کیهان» افزوده است: هر چند که شاید رئیس ‌بعدی سازمان سینمایی، فردی غیر از این اسامی باشد. به ویژه اینکه اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیری در دولت علاقه‌مند به انتصاب فردی کم‌توان و مطیع برای ریاست سازمان سینمایی هستند. فردی که در اصل، نقش «مدیر صوری» را در این سازمان ایفا خواهد کرد. به این معنی که مدیر منصوب شده در سمت ریاست سازمان سینمایی به احتمال بسیار زیاد، اجرا‌کننده فرمایشات مدیران پشت صحنه و افراد ذی‌نفوذ در بخش‌های فرهنگی دولت خواهد بود. وقتی چنین گمانه‌ای پررنگ و محتمل به نظر می‌رسد که طی پنج سال گذشته، شاهد اعمال نگاه برخی از پدرخوانده‌ها و خودنمایی برخی از چهره‌های دولتی در فضای سینمایی کشور بوده‌ایم. از ژن خوب‌هایی که وارد این عرصه شدند تا حضور چند باره حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور…) در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره‌ها.