1

در دیداری با وزیر که سینماگران جز تکرار مکررات حرف تازه‌ای نزدند⇐ یک بازیگر-کارگردان تئاتر گفت: آقای وزیر! با تعصب دهه ۶۰ نمی‌توان با جوان متولد دهه ۷۰ کار کرد!/با اصرار بر سیاستهای منسوخ دهه ۶۰ فقط بیت‌المال حرام می‌شود/باید ریل‌گذاری فرسوده این حوزه را عوض کنید

سینماروزان: نشست هم‌اندیشی اصحاب هنر دفاع با وزیر ارشاد در حالی شامگاه ۱۲ مهر ماه در مجموعه باغ زیبای وزارت ارشاد برگزار شد که اغلب سینماگران حاضر در مراسم جز تکرار مکررات، حرف تازه ای خطاب به وزیر نزدند.

به گزارش سینماروزان با این حال ایوب آقاخانی بازیگر-کارگردان فعال در تئاتر که صاحب تجربیاتی در رادیو هم هست کوشید با بیانی صریحتر با وزیر ارشاد سخن گوید. ایوب آقاخانی گفت: من به تصدی‌گری وزیر فعلی ارشاد خوشبین هستم که این خوشبینی می‌تواند باطل شود و یا می‌تواند با جهد و جدی که او پیش گرفته ادامه داشته باشد. وزیراگر دغدغه شنیدن نداشت این جلسه را برگزار نمی‌کرد.

او در ادامه رو به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای صالحی اگر واقعا قصد و نیت تولید آثار در حوزه نمایشی در حوزه دفاع مقدس را دارید بدانید باید ریل‌گذاری فرسوده این حوزه را عوض کنید. بحران ما، نداشتن مخاطب است زیرا این ریل‌گذاری ما را به جایی برده که مخاطب پیشاپیش دیدگاه منفی نسبت به اثر ما دارد. زیرا یک عمر به او شعار ایدئولوژی متورم و گرفتاری تحویل دادند.

او با انتقاد از سیاستگذاریهای هنری در دهه شصت که ناشی از نوعی تعصب بوده ادامه داد: پیش از این در لحظه، سیاستگذاری شده اما آن سیاستگذاری‌ها برای دانشجویان متولد نیمه دوم دهه هفتاد هیچ اهمیتی ندارد. ما باید به زبان آنها حرف بزنیم و کار کنیم. اما بلد نیستیم زیرا افرادی که ما را به این سمت هل می‌دهند در تعصب دهه شصت مانده اند.

آقاخانی با بیان اینکه با اصرار بر دیدگاهها و سیاستهای دهه شصتی فقط بیت‌المال حرام می‌شود، ادامه داد: ما باید روی اتقافاتی که به ضرورت استراتژیک رخ می دهد نگاه ویژه داشتیم، زیرا اعتقاد داریم دفاعمان مقدس است.