1

در دورانی که فارابی همچنان اصرار دارد به صرف بودجه برای برگزاری جشنواره کودک⇐حوزه هنری عزم کرده برای راه‌اندازی دومین سینمای مخصوص کودکان

سینماروزان: هرچقدر که رسانه‌ها از خلأ ارتباطی میان جشنواره کودک و جریان اکران فیلمهای کودک میگویند همچنان فارابی به عنوان مهمترین زیرمجموعه سازمان سینمایی اصرار دارد بر صرف هزینه برای برگزاری جشنواره کودک بدون آن که حواسش باشد با بودجه یک سال این جشنواره میتوان لااقل یک پردیس جذاب برای کودکان ساخت.

در این اوضاع اینکه یک نهاد حاکمیتی دیگر نظیر حوزه هنری تلاش میکند در کنار بازسازی سینماهای پرتعدادش، پیشقدم شود برای راه اندازی سینماهای مخصوص کودک، قابل توجه است.

حوزه هنری از طریق موسسه بهمن سبز از زیرمجموعه‌های خود سال گذشته پردیس ساحل اصفهان را با دو سالن مخصوص کودکان افتتاح کرد تا در تمام ایام سال فضایی متفاوت برای فیلم دیدن توسط کودکان فراهم باشد و به تازگی هم تصمیم گرفته هزینه کند برای ساختن سینمای تخصصی کودک در ارومیه.

 رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با تاکید بر احداث پردیس سینمایی ارومیه در محل سینما آزادی این شهرستان و تبدیل آن به شش سالن سینمایی مجزا گفت: یکی از سالن‌های پردیس سینمایی ارومیه با آخرین امکانات موجود به صورت حرفه‌ای به سینمای کودک اختصاص دارد.

احد هوشمند قره‌باغ افزود: فضاسازی محیط سینما کودک بر اساس معیارهای دنیای کودکان، صندلی‌های ویژه کودک، در کنار امکانات رفاهی و اکران فیلم‌های سینمایی کودکان با سیستم‌های صوتی و تصویری به روز جهان، خاطرات خوش و به یادماندنی را در این محیط برای کودکان و والدینشان برجا می‌گذارد.

وی ادامه داد: سینمای کودک در ارومیه با همکاری حوزه هنری آذربایجان غربی، سازمان سینمایی و موسسه بهمن سبز حوزه هنری و همچنین موسسه سینما شهر در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و کودکان می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

به گفته وی سینما کودک یکی از مهم‌ترین، سودآورترین و پرمخاطب‌ترین بخش‌های سینما در جهان است که تولید سالانه صدها فیلم در کشورهای مختلف به این حوزه اختصاص دارد و علاوه بر زیبایی‌ها و معیارهای خاص خود، بسیاری از حکومت‌ها در کشورهای مختلف جهان در راستای تربیت نسل آینده جامعه بر روی این بخش از تولیدات سینمایی سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه  پردیس سینمایی ارومیه در محل سینما آزادی ساخته خواهد شد، افزود: راه‌اندازی سیستم صوتی دالبی و استفاده از صندلی های vip در سالن اصلی و ساخت نخستین سالن سینمایی تخصصی کودک شمال‌غرب کشور در این پردیس از جمله اقدامات خواهد بود.

رئیس حوزه هنری افزود: پیش‌بینی می‌شود پردیس سینمایی آزادی ارومیه تا اردیبهشت ماه ۹۹ به بهره‌برداری برسد، این پردیس دارای ۶ سالن سینما و ۹۰۰ صندلی خواهد بود.