1

در جلسه‌ای پرتنش و حاوی مقادیری درگیری؟!⇐شورای صنفی نمایش هم دستور اکران «من یک ایرانی‌ام» از ۱۱بهمن داد، هم فعالیت پخش‌کننده «من یک ایرانی‌ام» را معلق کرد! و هم بر اکران فیلم مجیدی از ۲۵ بهمن تأکید کرد⇔پرسش اول: وقتی پخش‌کننده «من یک ایرانی‌ام»، معلق شده چه کسی باید فیلم را پخش کند؟؟/پرسش دوم: اکران همزمان فیلم مجیدی با «من یک ایرانی‌ام» در یک گروه به‌معنای به رسمیت شناختن قاعده «سرگروه اشتراکی» است؟

سینماروزان: جلسات شورای صنفی نمایش اغلب دوشنبه‌ها برگزار می‌شود اما بروز مشکلاتی در جریان اکران «من یک ایرانی‌ام»محمدرضا آهنج و اعتراضات احمد نجفی تهیه‌کننده این فیلم به شورای اکران موجب برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده در چهارشنبه شد.

به گزارش سینماروزان بعد از اعتراضات احمد نجفی به اوضاع اکران که پای محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی را هم وسط کشید، یکی از اعضای شورای اکران از تعلیق اکران فیلم «من یک ایرانی‌ام» تا هجدهم بهمن ماه خبر داد.(اینجا را بخوانید) اما در جلسه اخیر شورای اکران دستور تازه‌ای درباره اکران این فیلم مطرح شد.

در جلسه تازه شورای صنفی نمایش که گویا آغشته به مقادیری تنش میان عضو کلاه‌شاپو به سر و یکی از سینماگران باسابقه هم بود(؟؟!) شورا، از یک طرف دستور به اکران «من یک ایرانی‌ام» از 11 بهمن ماه داد و از طرف دیگر به دلیل آنچه تخلفات اعلام شد، فعالیت موسسه «شکوفافیلم» پخش‌کننده این فیلم را به مدت شش ماه معلق کرد!

فارغ از وجه تناقض‌آمیز همین دستورالعمل که از یک طرف دستور به اکران داده می‌شود و از طرف دیگر با تعلیق پخش‌کننده جلوی اکران گرفته می‌شود نکته آنجاست که «من یک ایرانی‌ام» نه تنها از 11 بهمن ماه روی پرده نرفت که یک روز بعدتر که 12 بهمن باشد همچنان این فیلم در هیچ کدام از سینماها روی پرده نیست.

شورای اکران در جلسه اخیر خود بر این امر هم تأکید کرد که اکران «من یک ایرانی‌ام» از یازدهم بهمن ماه در گروه کوروش مانع اکران فیلم بعدی گروه که «پشت ابرها»ی مجید مجیدی باشد نخواهد شد! پیشتر بنا بود فیلم مجیدی از 25 بهمن ماه در گروه کوروش اکران شود؛ اگر این اتفاق بیفتد با توجه به فاصله زمانی اندک میان اکران این دو فیلم، «من یک ایرانی‌ام» و «پشت ابرها» همزمان با هم در گروه کوروش روی پرده خواهند بود.؛ آیا این به معنای اکران اشتراکی در یک سرگروه است؟؟