1

در اختتامیه رخ داد⇐تغییر فاز جشنواره متبوع شهرداری از فیلم ۳ارگانی به آثار مختلف مجری طرح«شهرزاد»+فهرست کامل برندگان

سینماروزان: پیشتازی فیلم 3ارگانی “ماجرای نیمروز” متعلق به نماینده انتخاباتی شهردار، در فهرست نامزدیهای جشنواره شهر چنان پرسش برانگیز شد که گویا بر آرای نهایی هیات داوران هم تاثیر گذاشت چون به هنگام معرفی نام برندگان عنوان فیلم 3ارگانی فقط یک بار خوانده شد آن هم در بخش بهترین کارگردانی.

به گزارش سینماروزان از آن سو پیشتاز جوایز جشنواره، محصولاتی بودند متعلق به سعید ملکان گریمور باسابقه سینما که مجری طرح فصل اول “شهرزاد” هم بود.

از “ابد…” که جایزه بهترین فیلم را گرفت تا “ویلاییها” که جایزه ویژه دبیر را گرفت و “برادرم خسرو” که یک جایزه بهترین بازیگری و یک جایزه ویژه کارگردانی گرفت همه محصولاتی هستند که نام ملکان را به عنوان تهیه کننده بر خود دارند هرچند هیچ کدام مصداق کامل فیلم شهری نیستند.

“ویلاییها” که تکلیفش معلوم است؛ فیلمی در پس زمینه دفاع مقدس و درباره رابطه همسران شهدا در پشت جبهه. “برادرم خسرو” فیلمیست درباره اختلالی روانی و البته متکی بر لوکیشنهایی داخلی و منفک از اجتماع شهری درون خانه یک پزشک. “ابد…” که شریک تولیدش  محمد امامی تهیه کننده “شهرزاد” بوده که سال قبل مدتی بازداشت بود هم فیلمی درباره اعتیاد است و باز هم محصور در داخل منتها این بار درون خانه ای ویران متعلق به طبقه فقیر.

عجب آن که شهری ترین فیلمهای جشنواره که “سد معبر” و “فراری” بودند هر کدام فقط یک جایزه از جشنواره گرفتند.

فهرست کامل برگزیدگان بخش سینمای ایران جشنواره فیلم شهر به شرح زیر است:

–بهترین فیلم: سعید ملکان/ابد و یک روز

–بهترین فیلم با نگاه تهران: سد معبر

–جایزه ویژه دبیر جشنواره: منیر قیدی/ویلاییها

–بهترین فیلمنامه:کامبوزیا پرتوی/فراری

–بهترین بازیگر زن: پردیس احمدیه/لاک قرمز

–بهترین بازیگر نقش اول مرد: ناصر هاشمی/برادرم خسرو

–بهترین دستاورد هنری: مهرداد میرکیانی و عبدالله اسکندری/ لانتوری

–بهترین کارگردانی: محمدحسین مهدویان/ ماجرای نیمروز

–جایزه ویژه کارگردانی: احسان بیگلری/برادرم خسرو