1

در آستانه اربعین حسینی⇐تصویر رأی دیوان عدالت اداری درباره تخلف ارشاد در ماجرای توقیف بی‌دلیل “رستاخیز” منتشر شد+عکس

سینماروزان: دی ماه سه سال قبل و در آستانه اربعین حسینی بود که  مراسم رونمایی از فیلم “رستاخیز” به دعوت وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی باحضور هیئت دولت برگزار شد.

به گزارش سینماروزان شخصیت هایی همچون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، حمید چیت چیتیان وزیر نیرو، محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی  و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی از جمله حاضران در آن رونمایی بودند.

جالب اینجا بود که در رونمایی “رستاخیز” اغلب ادبیات حامیانه و لحاظ ارزشهای فیلم بود که از حاضران سر زد اما تیر 94 و تنها ساعاتی پس از اکران فیلم بود که به ناگاه “رستاخیز” از پرده پایین کشیده شد و تاکنون ابدا حمایتی از فیلم برای روی پرده فرستادن مجدد صورت نگرفته است.

توقیف فیلم مجوزدار “رستاخیز” سبب ساز شکایت تولیدکنندگان به دیوان عدالت اداری و در نهایت صدور رأی دیوان به نفع “رستاخیز” شد.

در آستانه اربعین حسینی روابط عمومی “رستاخیز” تصویر رای بدوی دادگاه دیوان عدالت در خصوص تصمیم نادرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر پایین کشیدن فیلم “رستاخیز” از پرده اکران عمومی در سراسر کشور را منتشر کرده است.

تصویر رأی دیوان عدالت اداری درباره "رستاخیز"
تصویر رأی دیوان عدالت اداری درباره “رستاخیز”