1

درگيري لفظي ايوبي و دانشجويان امام صادق(ع) بر سر يك پیاله آلبالوي فاسد!!!

سینماژورنال: اواخر فروردین ماه امسال بود که بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اهدای «یک پیاله آلبالوی فاسد» به حجت الله ایوبی، اعتراض خود را نسبت به بعضی از فیلم‌های در حال اکران و حال و هوای این روزهای سینمای ایران، اعلام کرد.

21 اردیبهشت ماه گفتگویی از حجت ا.. ایوبی در “شرق” منتشر شد که در بخشی از آن پاسخ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در اهدای یک پیاله آلبالوی فاسد به ایشان داده شد.

ایوبی گفت: البته بچه‌های امام صادق(ع) را از خود می‌دانم و دوستشان دارم. بچه‌های بسیج امام صادق(ع) هم باید مانند همه بسیجی‌ها همین طور حساس باشند، حرف بزنند و نقد کنند. این ماهیت دانشجویی است.

وی ادامه داد: اما من این پیاله را چون گفتند «فاسد» است، نمی‌پذیرم و برمی‌گردانم؛ چراکه بنده از آن دسته از دانش‌آموختگان امام صادق(ع) هستم که در میخانه عشق و ادبِ پیر دیرمان استاد «مهدوی کنی» به می ‌ناب خو کرده‌ام و می ‌دروغین و فاسد به مزاجم ناسازگار است و به قول خیام: «من بی می‌ ناب زیستن نتوانم/ بی باده کشید بار تن نتوانم».

آلبالوهای فاسد را به صاحبان اصلی‌شان تقدیم کنید

در طرف مقابل بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه‌ای به اظهارات اخیر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پاسخ داد.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:

جناب آقای دکتر ایوبی، ریاست محترم سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور؛

سلام علیکم؛

مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برحسب وظیفه‌ی خود نسبت به دیدبانی فضای فرهنگی انقلاب اسلامی، مطالبه حل مسائل سینمایی انقلاب ‌را از مراکز علمی و اجرایی کشور وظیفه خود می‌داند و در همین راستا تاکنون چندین بار نگرانی و اعتراض خود را نسبت به برخی آثار سینمایی تولید شده به شما ابراز نموده است.

این در حالی است که علی‌رغم دعوت‌های مکرر انجام شده توسط این مجموعه طی نامه‌های مورخ 94/11/6 ، 94/11/14 و 95/2/8 برای حضور حضرتعالی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و یا حتی تشکیل جلسه خصوصی با جمع محدودی از دانشجویان که وعده آن را از زبان شما در رسانه‌ها شنیده‌ایم، هیچ پاسخی از شما دریافت نشده است.

جناب آقای ایوبی، دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، دغدغه «ظهور یافتن» توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله ‌مهدوی‌کنی(ره) در تمام حوزه‌ها به خصوص محصولات فرهنگی و هنری را دارند نه صرفاً سخن گفتن از آن‌ها. ای کاش آلبالوهای فاسد را به صاحبان اصلی آن، یعنی به اصطلاح هنرمندانی که با «محصولات فاسد و می‌های دروغینشان» باعث مسومیت مردم ایران می‌شوند، تقدیم می‌کردید.

جناب آقای ایوبی، ما منتظریم تا به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در فضای رسانه‌ای، با حضور خود در جمع دانشجویان دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام، حل مسائل اساسی سینمای انقلاب را در محافل علمی و انقلابی پیگیری نمایید. امید است که با شما شاهد بهبود وضعیت سینمای کشور باشیم.