1

دروغگویی آشکار یک بازیگر در “خندوانه”!!!+عکس

سینماژورنال: پنج شنبه روز خوبي براي پرسپوليسي ها نبود ؛ سلسله اشتباهات داور، دفاع و دروازه بان سه امتیاز حساس را از كف شان خارج كرد و حالا كارشان براي قهرماني در ليگ برتر سخت تر شده.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “هفت صبح” از قضا ، خاطره برزو ارجمند چند ساعت بعد از اين باخت در قالب برنامه «خندوانه» پخش شد تا تلخي شكست دراماتيك 12 سال پيش پرسپوليس زنده شود.

برزو ارجمند اما خاطره اش را طوري تعريف كرد كه كمترين قرابت با واقعيت را دارد و با توجه به انتخاب يك باخت چهار گله پرسپوليس بيشتر به كري خواني يك استقلالي با پرسپوليسي ها شبيه است. در اين گزارش اصل و فرع خاطره ارجمند مرور شده است.

ارجمند چه گفت؟
ابتدا براي كساني كه خاطره بروز ارجمند را نشنيده اند به شكل مختصر ماجرا را شرح مي دهيم. آن طور كه برزو ارجمند مدعي است قدمش براي پرسپوليس نحس است (به قول خودش«بدشانسی‌آور» است) و وقتي به استاديوم مي رود اين تيم  يا شكست مي خورد يا در دقايق پاياني برد را با مساوي عوض مي كند. دوستش (علي پاشا) به اين مساله پي برده براي همين وقتي ارجمند مي خواهد با آن ها براي تماشاي بازي پرسپوليس ، پيش از دربي به آزادي برود ، با مخالفت پاشا روبرو مي شود. او هم با علي انصاريان تماس مي گيرد. انصاريان برغم بي ميلي ( كه مي دانسته قدم ارجمند نحس است) مي پذيرد كه اين حرف ها همه اش خرافه است و او را با اتوبوس تيم ،به ورزشگاه مي برد. اين بار اتفاق عجيبي رخ مي دهد و سرخ ها تا دقيقه سي سه گل مي زنند. اما در نهايت بازي سه سه مي شود و در لحظات پاياني خداداد عزيزي گل چهار را به پرسپوليس مي زند. ارجمند تعريف مي كند كه وقتي پرسپوليس گل دوم را مي خورد علی پاشا با التماس از او می‌خواهد تا استادیوم را ترک کند اما ارجمند زیر بار نمی‌رود تا اینکه در دقیقه‌های پایانی گل سوم هم به پرسپولیس زده می‌شود و علی انصاریان نیز با فریاد رو به تماشاچی‌ها و خطاب به «برزو» الفاظی را می‌گوید که ابتدا مردم متوجه فرد مورد نظر نمی‌شوند، اما بعد به لطف رفیق شفیقش رسوا می‌شود و جو به هم می‌ریزد تا اینکه او را برای تلطیف فضا از ورزشگاه بیرون می‌کنند و ما بقی این رویداد آوارگی برزو ارجمند برای بازگشت به خانه است.

ارجمند راست نگفت
برزو ارجمند احتمالا پيش خودش فكر كرده براي جذاب بودن خاطره اش خوب است يكي از باخت هاي 4 بر 3 پرسپوليس را دراماتيزه كند و به خورد بيننده ها بدهد. براي همين شاخ و برگ هاي خاطره را از تخيل وام گرفته و محصولش چيزي شده كه نامش قلب تاريخ است. ارجمند با زيركي و اعلام اين كه طرفدار پرسپوليس هم هست  خود را تيغ انتقادها رها كرد و با اين موضع گيري براي خودش راه فرار گذاشت وگرنه كي مي تواند در آن واحد سرخابي باشد؟! احتمالا اصل هدفش اين بود كه نماد چهار استقلالي ها را زنده كند. در دربي اخير اين عدد زير سوال رفته و او احتمالا با ياداوري شكست 4 –  3 پرسپوليس چنين هدفي داشته!

پرسپوليس پيش از دربي 4- 3 نباخته
براي رسيدن به ادعاي ارجمند ابتدا سراغ نتايج پرسپوليس پيش از دربي ها رفتيم. اين تيم در ليگ برتر پيش از مسابقه با استقلال باخت داشته اما هيچ كدام نتيجه مورد ادعاي ارجمند يعني باخت 4- 3 نيست.به عبارت ديگر پرسپوليس در طول تاريخ برگزاري ليگ برتر هيچ گاه پيش از دربي از هيچ تيمي با نتيجه چهار بر سه شكست نخورده است.

منظور «پاس» است
آن چه برزو ارجمند تعريف كرد ، براي پرسپوليسي ها يادآور شكست شان در برابر پاس است در دوره سوم ليگ برتر. در آن بازي بود كه در دقايق پاياني خداد عزيزي گل برتري تميش را زد و پاس را به قهرماني در ليگ نزديك كرد. اين بازي در هفته دوازدهم و سه بازي بعد از دربي برگزار شد.

تغيير در تاريخ ليگ
برزو ارجمند نه تنها زمان شكست پرسپوليس را تغيير داد كه نوع شكست اين تيم را هم براي بالا رفتن جذابيت خاطره اش مصادره به مطلوب كرد. او گفت تا دقيقه سي سرخ ها سه هيچ جلو افتادند و در نهايت تيم مقابل جبران كرد و در دقايق پاياني گل برتري را زد. اصل واقعيت اين است كه پاس گل اول را مي زند و پرسپوليس جبران مي كند. پاس دو بار ديگر جلو مي افتد اما سرخ ها با دو گل كار را به تساوي سه – سه مي كشانند و در دقايق پاياني خداد عزيزي پاس را جلو مي اندازد.

خندوانه
برزو ارجمند و رامبد جوان در “خندوانه”

تغيير در تيم علي انصاريان
ارجمند حتي در تركيب تيم پرسپوليس هم دست برد و علي انصاريان را بازيكن تيم پرسپوليس عنوان كرد. اين در حالي است كه موقع شكست 4 بر 3 پرسپوليس ،‌انصاريان به خاطر مشكل با مديرعامل وقتي يعني اكبر غمخوار در سايپا توپ مي زد.

خاطره اي كه نيست!
با اين توصيف كل خاطره ارجمند زير سوال است ؛ يعني چطور مي شود با دعوت مستقيم بازيكني كه در پرسپوليس نيست به ورزشگاه رفت و آن خاطره شكل بگيرد. راستش اين قدر مي دانيم كه براي شوخي و مطايبه مي توان خيلي از مرزها را به هم ريخت ولي گوينده بايد به اصل ماجرا وفادار باشد. با يك ديالوگ ساده و يا يك كپشن كه حرف هاي كمدين برنامه حاصل تخيل او است ، مي شد از اين تحريف جلوگيري كرد و جلوي شائبه ها را گرفت.

فراتر از يك كُري
شايد در ابتداي گزارش بايد توضيح مي داديم كه اصلا هدف مان از تدوين اين گزارش چيست. شايد بگوييد اين هم يك كري فوتبالي است ديگر. احتمالا هم از مجادله بازيگران پيش و پس از دربي اخير روي آنتن زنده شاهد مثال بياويد. حتي ممكن است بگوييد ارجمند گفته تيم اولش استقلال است و بعد از دو ديگر تيم مشهدي، طرفدار پرسپوليس است. غرض اين كه خاطره ارجمند فراتر از كري هاي معمول است؛ او مي توانست خيلي راحت خط و نشان بكشد و از تيم محبوبش دفاع كند نه اين كه با جعل تاريخ ، از بيننده خنده بگيرد. اصلا چرا ارجمند بايد روي عدد چهار كه پرسپوليسي ها بعد از دربي اخير مدعي اند از كف استقلالي ها خارجش كرده اند،‌زوم كند؟

انتظار سرخابي ها دو آتشه از تلويزيون
«خندوانه» برنامه پر بيننده اي است و اگر قرار است در آن با دستمايه قرار دادن اتفاقات خنده ايجاد شود،‌نبايد حد و مرزها به هم بريزد. يك نفر مثل علي مسعودي مختار است هر آن چه دلش مي خواهد درباره ارتباط خود و پدر محترمش اغراق كند ولي نه تنها ارجمند كه هيچ كس ديگر اجازه به هم ريختن تاريخ را به بهانه ايجاد خنده ندارد. اين مساله فرا تر از فوتبال است و مربوط به همه حوزه ها مي شود؛‌واقعا اگر يك مساله سياسي روي آنتن تحريف مي شد الان همه از آن به عنوان يك شوخي ياد مي كردند. وانگهي مسولان تلويزيون خيلي خوب متوجه حساسيت سرخابي ها هستند و مي دانند رسانه شان بعد آموزشي هم دارد. تحريف ارجمند با اين ادعا تناقض دارد؟

خندوانه دور خورد؟
معتقديم برنامه «خندوانه» خيلي از خطوط قرمز بيهوده را از بين برده.دليل اين موفقيت برخورد مناسب برنامه سازان با سوژه ها است ؛ آن ها مي دانند بايد طوري رفتار كنند كه حساسيت كاذب ايجاد نشود. درباره خاطره ارجمند اما بنظر مي رسد فريب ظاهرا خاطره را خورده اند و حواس شان نبوده كه يك استقلالي از اين تريبون دارد كري مي خواند آن هم با تحريف تاريخ.