1

درددلهای خسرو سینایی در باب فیلم ضدجنگی که نزدیک به سه دهه قبل ساخت⇐منتقدان سوییسی و آلمانی میگفتند خون تازه ای را در رگهای سینما جاری ساخته ای ولی در ایران بعد از چهار روز توقیف شدیم!!!/همانها که آن زمان به تندی علیه مان موضع گرفتند حالا میگویند اشتباه کرده ایم!!

سینماروزان: خسرو سینایی کارگردان محجوب سینمای ایران پنج سال بعد از “جزیره رنگین” که اکرانی مهجور داشت نتوانسته فیلم تازه ای بسازد ولی هرازگاه با بازگویی درددلهایش از کار در سینما مورد توجه قرار میگیرد.

به گزارش سینماروزان خسرو سینایی به تازگی درنمایش نسخه پالایش شده فیلم ضدجنگ «در کوچه‌هاي عشق» که نزدیک به سه دهه قبل تولید شد از واکنشهای متناقص به این فیلم گفت.

خسرو سينايي با اشاره به نمايش «در کوچه‌هاي عشق» در بخش «نگاه ويژه‌» جشنواره کن گفت: منتقدان سوئيسي و آلماني که «در کوچه‌هاي عشق» را در اين جشنواره ديده بودند، اعلام کردند اين نوع فيلم‌ها خون تازه‌اي در بدن سينما جاري مي‌کند؛ اين در حالي است که با نمايش همين فيلم در ايران، بعد از سه، چهار روز مخالفت کردند و طبعا از پرده پايين کشيده و توقیف شد!!

او ادامه داد: اين فيلم اندکي پس از پايان جنگ و در کوچه‌هاي خاکي و نيمه‌ويران آبادان ساخته شد؛ آن‌هم در دماي 50 درجه و حتي بيشتر که گاهي تحمل چنين شرايطي را بسيار دشوار مي‌کرد. بااین‌حال وقتي با دل و جان کار مي‌کني، اين دشواري‌ها برايت رنگ مي‌بازد و آنچه مي‌ماند، تلاشي عاشقانه براي ساخته‌شدن اثری دسته‌جمعي است.

او همچنين درباره برخورد برخي منتقدان ایرانی با فيلم خود گفت: «وقتي سال‌ها مي‌گذرد، همان آدم‌ها که نقدهاي بعضا تندي درباره فيلم نوشته‌اند، وقتي در خيابان تو را مي‌بينند، مي‌گويند: «فلاني، زمان اکران فيلمت چيزهايي درباره‌اش نوشتم که حالا فکر مي‌کنم اشتباه بوده است». در سال‌هاي گذشته بارها اين اتفاق افتاده است.

سينايي افزود: هنر و سينما، به‌خصوص وقتي بخواهي در آن مستقل بماني، به پوست کلفت نياز دارد. البته هرکدام از اين برخوردها ضربه‌ای شديد بوده، اما هربار که صورت گرفته پوست امثال من کلفت‌تر شده و درد کمتري را منتقل کرده است.