1

درحالی که در دو ماه اخیر قیمت سکه بهار آزادی بیش از یک میلیون رشد داشته⇐مدیران خانه سینما که دو ماه قبل مدعی تعطیلی مراسم جشن‌شان بخاطر فشارهای اقتصادی شده بودند حالا خبر داده‌اند از برگزاری مراسم در تالار وحدت!

سینماروزان: همین دو ماه قبل بود که در نشست خبری جشن خانه سینما منوچهر شاهسواری مدیرعامل این نهاد صنفی اعلام کرد که به خاطر فشارهای موجود در جامعه مراسمی برای جشن امسال برگزار نخواهد شد و فقط داوری صورت خواهد گرفت.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان با این حال به تازگی خبر رسیده که مراسم پایانی جشن خانه سینما دهم شهریورماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد!!!

اینکه چرا باید مدیران مهمترین نهاد صنفی سینمای ایران در فاصله ای دو ماه گفته خود را نقض کنند مشخص نیست! آیا در این دو ماه فشارهای اقتصادی موجود به جامعه کاهش یافته است؟

فقط کافیست به رشد قیمت سکه در دو ماه اخیر نگاهی بیندازیم تا همه چیز دستمان بیاید.

در نوزدهم تیرماه 1397 که شاهسواری ادعا کرد بخاطر فشارهای موجود، جشن شان مراسم نخواهد داشت قیمت سکه بهار آزادی 2میلیون و 650هزار تومان بود.

در ششم شهریورماه 1397 که اعلام شد مراسم جشن در تالار وحدت برگزار میشود قیمت سکه به 3میلیونی و 651 هزار تومان رسید!

بدیهی است که متأثر از افزایش نرخ طلا، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی هم گران شده و منتج از تمامی طبقات جامعه، بدنه سینماگران هم فشارهای اقتصادی بیشتری را متحمل میشوند. در این شرایط چرا مدیران خانه سینما قید ادعای قبلی را زده اند و به برگزاری جشن در تالار وحدت رضایت داده اند مشخص نیست!!

آیا اگر هزینه همین جشن را تبدیل میکردند به بن اقلام و توزیع میکردند میان بدنه صنف، فایده اش بیشتر نبود و دلخوشی بیشتری برای اعضای خانه فراهم نمیکرد؟؟ نهادی که نام «خانه» را بر خود گذاشته چطور میتواند در یکی از شیک ترین تالارهای کشور جشن برگزار کند درحالی که برخی از اعضای آن ماههاست لنگ دریافت یک وام حداقلی هستند؟؟