1

دختری جوان در محاصره دوستان و آشنایان؛ مضمون تازه‌ترین فیلم کیومرث پوراحمد

سینماژورنال: کیومرث پوراحمد کارگردانی که همچنان “شب یلدا”یش در فاصله ای طولانی از دیگر ساخته هایش محبوب ترین اثرش قلمداد می شود، نوروز امسال “کفشهایم کو؟” را روی پرده داشت.

به گزارش سینماژورنال “کفشهایم کو؟” جزو آن دسته از آثار نوروزی بود که به دلیل مضمون نه چندان مفرح نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

پوراحمد در تازه ترین گفتگویش درباره این اثر که با “فیلم” انجام شده از تازه ترین طرحش برای نگارش فیلمنامه سخن گفته است؛ این طرح درباره دختر جوانی است که دچار وضعیت پیچیده ای می شود.

به گزارش سینماژورنال پوراحمد با اشاره به یکی از رمانهایی که اخیرا خوانده می گوید: اخیرا رمانی خواندم به اسم “کی از این چرخ و فلک پیاده می شوم”(گلرنگ رنجبر) که میثم مولایی کتاب را به من داد. خیلی از آن لذت بردم. داستان دختر جوانی است که از همه نزدیکان و آشنایانش رودست می خورد.

وی ادامه می دهد: از نویسنده و ناشر کتاب اجازه اقتباس از آن را گرفتم. رمان را به یکی دو نفر داده ام تا بخوانند و نظرشان را بگویند و خودم و فرید مصطفوی هم مشغول کلنجار رفتن با آن هستیم تا براساس آن فیلمنامه ای بنویسیم.

پوراحمد خاطرنشان می سازد: گفتگوهایی هم با دختران جوانی که هم سن و سال شخصیت اصلی این رمان هستند داشته ایم تا ببینم اگر آنها دچار چنین وضعیتی بشوند چه عکس العملی نشان می دهند.