1

داریوش باباییان پخش‌کننده فیلم بیان داشت⇐«من و شارمین» کف فروش را حفظ کرده ولی شورای صنفی نمایش حکم به حذف آن داده است! چرا؟ چون کف فروش را براساس بلیت نیم‌بها محاسبه کرده‌اند!!/برای تعیین کف فروش باید به تعداد مخاطب استناد کرد و نه آمار فروش بلیت نیم‌بها/«من و شارمین» اگر مخاطب نداشت پردیس آزادی سالنهای با ظرفیت بالایش را به آن نمی‌داد/فیلم ما که همچنان پرمخاطب است را می‌خواهند پایین بکشند و فیلمی را روی پرده بفرستند که اخوی فلان کارگردان متنفذ سینما پشتش است!/اعتراضم در پایین کشیدن غیرقانونی «من و شارمین» را به شورای صنفی نمایش ارائه کرده‌ام/از مقامات نظارتی سازمان سینمایی انتظار دارم به این روند نامنصفانه رسیدگی کنند

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: «من و شارمین» جزو معدود فیلمهای اکران شده در دو هفته اخیر است که علیرغم محدودیتهای تبلیغی تقریبا از همان روزهای ابتدایی اکرانش پرمخاطب بوده است با این حال تنها با گذشت دو هفته از اکران، شورای صنفی نمایش به ناگاه در آخرین جلسه خود اعلام کرد که این فیلم باید از پرده پایین کشیده شود چون کف فروش در سینمای سرگروه که قدس باشد را پر نکرده است!

داریوش باباییان مدیر موسسه شکوفافیلم که پخش «من و شارمین» را برعهده دارد به تازگی اعتراض خود را به حذف زودهنگام این فیلم از پرده ها به شورای صنفی نمایش ارائه داده است. باباییان با اشاره به وضعیت اکران «من و شارمین» به سینماروزان گفت: فیلم رفم فروش 800 میلیون را رد کرده و در آستانه میلیارد قرار گرفته و با اینکه از شنبه ابتدای محرم اغلب فیلمها افت فروش داشته‌اند اما این فیلم همچنان مخاطب دارد با این حال شورای صنفی نمایش مصر است که این فیلم را از پرده پایین بکشد و این مصداق کامل بی انصافی است.

باباییان ادامه داد: درست است که قرارداد اکران فیلم برای دو هفته بوده اما در همان قرارداد آمده که اگر فیلم کف فروش را حفظ کند میتواند اکرانش را ادامه دهد ولی با اینکه «من و شارمین» کف فروش را حفظ کرده ولی شورای صنفی حکم به حذف آن داده است. چرا؟ به این دلیل که دوستان حواسشان نیست که از 21 شهریور قیمت بلیتها را نصف کرده اند و برای تعیین کف فروش یا باید به تعداد مخاطب استناد کرد یا رقم فروش را دو برابر کرد! وقتی رقم بلیت سینما نصف میشود معلوم است که هیچ فیلمی نمیتواند کف فروش منطبق با رقم واقعی بلیت را پر کند.

داریوش باباییان که سالهاست علاوه بر پخش در تولید فیلم هم فعالیت دارد با گلایه از نوعی بی عدالتی در روند اکران به سینماروزان اظهار داشت: چطور است فیلمهای دیگران با اینکه هفته‌ها از افت کف فروششان گذشته و  سرگروهشان را از دست داده اند باز در پردیسهای مهم فول سانس نمایش داده میشوند اما «من و شارمین» بعد از دو هفته اکران و با وجود دارا بودن مخاطب پایین کشیده شود؟

باباییان تأکید کرد: «من و شارمین» فروش خوبی داشته و من حاضرم به طور موردی آمار مخاطبان آن را با دیگر فیلمهای روی پرده مقایسه کنم تا به نتیجه‌گیری منطقی درباره حقمان مبنی بر ادامه اکران برسیم. این فیلم در هفته اول بخاطر آنچه تراکم اکران گفته شد پردیسی مهم مانند آزادی را نداشت ولی جالب اینجا بود که وقتی در هفته دوم پردیس آزادی به ما سالن دارد بالا بودن تعداد مخاطب باعث شد سالنهای با ظرفیت بالای این پردیس به فیلم اختصاص یابد. در این شرایط اینکه بخواهند به ناگاه به بهانه کمبود مخاطب، فیلم را پایین بکشند به شدت ناراحت کننده است.

این پخش‌کننده با اشاره به فیلم «زرد» به تهیه کنندگی کامران مجیدی برادر کوچکتر مجید مجیدی که صحبتهایی مطرح شده مبنی بر اکرانش به جای «من و شارمین» اظهار داشت: فیلم ما که همچنان پرمخاطب است را می‌خواهند پایین بکشند و فیلمی را روی پرده بفرستند که  اخوی فلان کارگردان متنفذ سینما پشتش است! آیا این مصداق ارجحیت روابط بر ضوابط نیست؟

داریوش باباییان تأکید کرد: من اعتراضم در پایین کشیدن غیرقانونی «من و شارمین» را به شورای صنفی نمایش ارائه کرده ام و همه تلاشم را میکنم که جلوی این بی‌عدالتی را بگیرم و از آن سو از مقامات نظارتی سازمان سینمایی هم انتظار دارم حواسشان به این روند باشد و به این اتفاقات نامنصفانه رسیدگی کنند. نمی‌شود اصل بدیهی امتداد اکران با حفظ کف فروش را به‌خاطر تأمین منافع خودی‌ها زیر سوال ببریم چون ممکن است در آینده هیچ کس به این اصول اعتماد نکند.