1

دادستان تهران: فیلمی که اخیرا توقیف شد را ارشاد توقیف کرد و نه دادستان!

سینماژورنال: در حالی که در روزهای گذشته شایعاتی درباره دستور به توقیف برخی فیلمها از سوی دادستان تهران منتشر شده بود جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفتگو با “میزان” خبرگزاری متبوع قوه قضاییه این مسأله را تکذیب کرد.

به گزارش سینماژورنال عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با طرح این سئوال که چرا فیلم‌هایی با مجوز وزارت ارشاد تولید می‌شود که بعد خود این وزارتخانه آن را توقیف می‌کند، گفت: فیلمی که اخیرا اکران آن متوقف شده از سوی دادستانی توقیف نشده بود بلکه مسئولان وزارت ارشاد ملاحظه کردند که این فیلم حاوی نقض ارزش‌ها است و آن را توقیف کردند بنابراین در حوزه نظارت ها و اقدامات ایجابی کارهای مناسبی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین هم در تولید فیلم های مناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی و هم جلوگیری از تولید آن‌ها مکلف هستیم وظیفه خود را انجام دهیم.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: چون نتوانستیم در حوزه هنر، سینما، تصویر، کتاب، ادبیات، محصولات فاخر تولید کنیم. بنابراین تولیدات مبتذل در برخی حوزه‌ها جلوه گری کرده و بر این موج سوار می‌شود. ما نباید اجازه دهیم دشمن رخنه کند، ما جمعیتی جوان داریم. انقلاب ما پیام محرومین و مستضعفین را دارد از عدالت سخن می‌گوید از مبارزه با طاغوت‌ها و استکبار جهانی سخن گفته حالا نباید خودش به دام فرهنگ غربی گرفتار شود.

وی خاطر نشان کرد: باید از مسئولان فرهنگی کشور مطالبه صورت گیرد. 26 دستگاه متولی فرهنگ در کشور هستند و باید پاسخ دهند که بودجه‌ها را چه می کنند؛ چرا ما در حوزه‌های مراجعه به ماهواره ها آمار بالایی داریم  و چرا باید فیلم‌هایی در دهه فجر تولید شود که بخش‌هایی از آن مروج ارزش های غیراخلاقی است.