1

خواننده بریتانیایی “نهنگ عنبر” را به دردسری تازه دچار کرد+عکس

سینماژورنال: کمدی “نهنگ عنبر” ساخته سامان مقدم از جمله فیلمهای امسال سینماها بود که به لطف بازی رضا عطاران گیشه خیلی خوبی داشت و البته که پیش‌بینی می‌شود عرضه آن در شبکه خانگی هم با اقبال مخاطبان مواجه شود.

حدودا ده روزی است که پوسترهای تبلیغاتی “نهنگ عنبر” در سوپرمارکتها و مراکز عرضه محصولات ویدیویی عرضه شده است اما هنوز این کمدی به شبکه نمایش خانگی عرضه نشده است.

به گزارش سینماژورنال دلیل این تأخیر، عدم صدور مجوز ویدیویی این کمدی پرفروش و ممیزی مجددی است که به فیلم وارد شده است.

این ممیزی باعث شده سامان مقدم کارگردان “نهنگ عنبر” به اصلاح و صداگذاری مجدد یکی از سکانسهای فیلم بپردازد.

ممیزی صدای خواننده انگلیسی

شهاب کاظمی مدیر تامین محتوای موسسه گلرنگ رسانه که رایت خانگی “نهنگ عنبر” را در اختیار دارد با بیان این مطلب به سینماژورنال می‌گوید: موسیقی غربی که در یکی از سکانسهای مربوط به دهه 60 قرار داده شده ممیزی شده است.

وی ادامه می دهد: این سکانس مربوط به تولد کاراکتر زن داستان با بازی مهناز افشار است که در آن یک موسیقی پاپ با صدای “کیم وایلد” خواننده زن انگلیسی شنیده می‌شود. شورای پروانه نمایش خانگی خواستار اصلاح این نما و حذف صدای این خواننده شده است.

امیر توسلی در حال جایگزینی صدای خواننده است

کاظمی می افزاید: بر همین اساس امیر توسلی آهنگساز “نهنگ عنبر” به دنبال موسیقی جدیدی است که در این صحنه قرار دهد و بعد از این اصلاح، فیلم مجددا برای دریافت پروانه نمایش ارائه خواهد شد.

20 دقیقه پشت صحنه در نسخه خانگی گنجانده شده

مدیر تأمین محتوای گلرنگ رسانه با بیان اینکه نسخه خانگی “نهنگ عنبر” شامل یک فیلم پشت صحنه از آن هم خواهد بود به سینماژورنال می گوید: حدودا 20 دقیقه پشت صحنه خالص را در نسخه خانگی گنجانده‌ایم که کارگردانی و تدوین این نماها در گلرنگ‌رسانه انجام گرفته است. فیلمبردار پشت صحنه فرزاد حاجی‌خانی بوده، کارگردانی را خودم برعهده داشته‌ام و تدوین را نیز علی میراحمدی انجام داده که اولین تدوینگر دیسک‌های بلوری و سه‌بعدی در ایران است.

وی ادامه می‌دهد: این 20 دقیقه نماهای مختلف فیلم را دربرمی‌گیرد از نماهای مربوط به قبل از انقلاب فیلم تا نماهای جنگ و زمان حال. فیلم پشت صحنه به شکل کلیپ‌ویدیو تولید شده است یعنی همراه با تصویر موسیقی می‌شنویم.

23 دی فیلم به شبکه خانگی می‌آید

شهاب کاظمی درباره زمان قطعی پخش نسخه خانگی “نهنگ عنبر” بیان می‌دارد: برنامه زمان‌بندی گلرنگ رسانه بر این اساس است که این فیلم نهایتا تا 23 دی به شبکه خانگی عرضه شود.

خواننده مشکل‌ساز کیست؟

به گزارش سینماژورنال بد نیست بدانید “کیم وایلد” با نام واقعی “کیم اسمیت” متولد چیسویک در غرب لندن، خواننده، آهنگساز، دی جی و مجری تلویزیونی است که در ابتدای دهه هشتاد میلادی با قطعه “بچه ها در آمریکا” در کانون توجه قرار گرفت.

در فاصله 1981 تا 1996 نزدیک به 25 قطعه از قطعات کیم وایلد به قطعات پرمخاطب در انگلیس و دیگر کشورهای جهان بدل شد.

در گستره جهانی آلبومهای او بیشتر از 10 میلیون بار فروخته شده اند و البته که رقم فروش تک آهنگهایش بیشتر از 20 میلیون بار بوده است.

کیم وایلد فرزند “مارتی وایلد” خواننده راک اند رول انگلیسی و “جویس بیکر” یکی از اعضای گروه “دختران ورنون” بوده است.

کیم وایلد Kim Wilde
کیم وایلد