1

خلق یک عنوان جدید سینمایی برای ذکر نام مجری پوسترهای “صداقت آمریکایی” در تیتراژ فیلم جدید حاتمی‌کیا

سینماژورنال: پیش تولید “بادیگارد” تازه ترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در حالی به تازگی آغاز شده است که پیوستن پرویز پرستویی و مریلا زارعی به پروژه قطعی شده است.

به گزارش سینماژورنال به تازگی نیز لیست عوامل پشت صحنه فیلم اعلام شده است که حضور یک نام در آن بیشتر از بقیه جلب توجه می کند.

این نام احسان محمدحسنی است که در فهرست عوامل فیلم به عنوان “مدیر پروژه” از او یاد شده است.

جستجوهای سینماژورنال در میان منابع سینمایی و پرسش از تعدادی سینماگر مطرح برای دانستن اینکه حیطه فعالیت “مدیر پروژه” کجاست به نتیجه خاصی منجر نشد.

کسی درباره وظایف مدیر پروژه چیزی نمی داند

کمتر پروژه سینمایی را پیدا کردیم که چنین عنوانی در تیتراژش باشد و هیچ کدام از سینماگران طرف پرسش سینماژورنال درباره حیطه وظایف مدیر پروژه چیزی نمی دانستند.

در سینمای حرفه ای به جز تهیه کننده، عناوینی چون مجری طرح و مدیر تولید وجود دارد که اولی مدیریت کلیدی یک یا چند پروژه را پیش می برد و دومی مدیریت هزینه‌کرد بهینه بودجه یک پروژه خاص را انجام میدهد اما “مدیر پروژه” عنوانی نامرسوم در سینمای ایران است و به تبع آن نمیتوان برای حوزه وظایفش جزییاتی را بیان کرد.

آیا مدیریت پروژه بمعنای سرمایه گذاری است؟

بر این مبنا اینکه نام محمدحسنی که مدیر سازمان هنری-رسانه ای اوج است(یعنی همان سازمانی که مجری بیلیوردهای “صداقت آمریکایی” بوده) در فهرست عوامل فیلم تازه حاتمی کیا بعنوان مدیر پروژه می آید بایستی بیش از هر چیز به حضور این سازمان به عنوان سرمایه گذار “بادیگارد” برگردد.

شاید بواسطه طرح این مساله از سوی پژمان لشکری پور مجری طرح کار که “بادیگارد” با سرمایه دوستان حاتمی کیا تولید میشود قرار دادن نام سازمان اوج به عنوان مجری طرح یا سرمایه گذار در فهرست کمی غیرمنطقی می نموده و این شده که بجای آن، نام مدیر این سازمان بعنوان “مدیر پروژه” ذکر شده است.

احسان محمدحسنی
احسان محمدحسنی