1

خسرو سینایی: در جشنواره هایی چون برلین و کن انتخاب آثار برآمده از کیفیت نیست /فیلمهای بین‌الملل فجر بدون لحاظ کردن جنبه‌های سیاسی انتخاب شوند

سینماژورنال: خسرو سینایی کارگردان سرشناس ایرانی که در جشنواره سی و سوم فجر با “جزیره رنگین” در بخش خارج از مسابقه حضور داشت با انتقاد از لحاظ کردن پارامترهای سیاسی در جشنواره هایی چون کن و برلین از دبیرخانه بین الملل فجر خواست سراغ جنبه های سیاسی نرود.

 به گزارش سینماژورنال خسرو سینایی انتخاب فیلم‌های معتبر برای حضور در جشنواره را یکی از ویژگی‌های اصلی جشنواره‌ای معتبر دانست و خاطرنشان کرد: باید فیلم‌هایی برای شرکت در جشنواره انتخاب شوند که شایستگی لازم را داشته باشند و بدون در نظر گرفتن جنبه‌های سیاسی و… در لیست نمایش قرار بگیرند.

 وی ادامه داد: باید فیلم‌هایی برای شرکت در جشنواره انتخاب شوند که شایستگی لازم را داشته باشند و بدون در نظر گرفتن جنبه‌های سیاسی در لیست نمایش قرار بگیرند.

انتخاب آثار کن و برلین برآمده از کیفیت آثار نیست

 سینایی یادآور شد: متاسفانه در جشنواره‌های معتبری مانند برلین و کن و نظایر آنها با نگاهی که معتقدم تنها برآمده از کیفیت آثار نیست (بلکه برگرفته از باورهای شخصی و… است) فیلم‌ها انتخاب و ارزیابی می‌شوند.

 کارگردان “عروس آتش” خاطرنشان ساخت: طبیعی است که این‌گونه برخوردها در سطح بین‌المللی می‌تواند به اعتبار جشنواره‌ها لطمه بزند.