1

خروجی شفاف‌سازی سازمان سینمایی درباره بودجه نزدیک به ۵۰میلیاردی سینماشهر که ۱۵ سال(!) است مدیرش عوض نشده!!⇐نزدیک‌ ۴میلیارد هزینه؛ باز به نام “…راهبری مدیریت…”!!+صرف هزینه میلیاردی برای سمفایی که هنوز از تقسیم به‌لحظه عایدی فروش، عاجز است+ صرف هزینه‌ای اندک مبارزه با قاچاقچیانی که میلیاردها تومان زیان زده‌اند به صاحبان آثار+عکس

سینماروزان: خروجی تازه‌ترین شفاف‌سازی سازمان سینمایی درباره سینماشهر باز مخاطب را باز با هزینه هنگفتی روبرو می‌کند که برای عنوانی “تازه ابداع” به نام “…راهبری مدیریت…” خرج شده.

از بودجه ۴۷.۴۴ میلیاردی سینماشهر نزدیک به ۴میلیارد آن(دقیقا ۳میلیارد و ۸۹۰میلیون) هزینه شده به نام “…راهبری توسعه مدیریت…” !!

اینکه این راهبری مدیریت چیست و چگونه است که در سال جدید خورشیدی مدام باید در ریزهزینه‌های زیرمجموعه‌های دولتی سینما دیده شود جای پرسش دارد؟؟؟

بیشتر از یک میلیارد(دقیقا ۱.۲۵۰میلیارد) در سینماشهر هزینه شده برای راه‌اندازی سامانه‌ سمفا؛ سامانه‌ای که هنوز مهمترین انتظار سینماگران از آن که تقسیم به‌لحظه عایدی فروش میان صاحبان آثار است را اجرایی نکرده!

بماند که اساسا مشخص نیست برای واسپاری طراحی سمفا هیچ گونه مناقصه‌ای در سازمان برگزار شده یا نه؟؟ و چرا طراحی و اجرای آن به سینماشهر واگذار شده و نه یکی از صدها آی.تی.من های خلاق ایرانی؟؟

درحالی که سینماها کسادتر از همیشه هستند و اکران آنلاین رونق گرفته و بزرگترین سد عدم رشد اکران آنلاین نیز، قاچاق است، سینماشهر فقط ۵۰۰میلیون از بودجه‌ نزدیک ۵۰میلیاردیش را صرف صیانت کرده یعنی فقط ده درصد بودجه که واقعا رقمی نازل است دربرابر ضرر و زیان هنگفتی که قاچاقچیان بر پیکره سینمای ایران وارد کرده‌اند!!؟؟

در فهرست مالی سینماشهر به صرف هزینه‌های هنگفت برای سینماهایی متعلق به نهادهای حاکمیتی هم برخورد می‌کنیم! نهادهایی که خود ردیف بودجه‌های مکفی دارند چرا باز باید برای ساخت یک پردیس از سینماشهر حمایت بگیرند؟

آیا مجید مسچی که از سال ۸۴ به مدیریت سینماشهر منصوب شده و بعد از ۱۵ سال همچنان در این منصب قرار دارد پاسخی دارد درباره پرسشهای منتج از شفاف‌سازی حسین انتظامی درباره زیرمجموعه‌اش.

شگفت‌انگیز است که از سال ۸۴ تاکنون این کشور چهار دولت و دو رییس جمهور و نزدیک ۵ معاونت سینمایی را به خود دیده ولی مجید مسچی همچنان مدیر سینماشهر باقی مانده!!

انشاءالله که این ثبات مدیریت که درنتیجه کارآمدی‌(!!؟) ایشان است عاملی شود برای پاسخ به پرسش های منتج از عملکرد مالی زیرمجموعه؟؟

فهرست کامل شفاف‌سازی سازمان سینمایی درباره سینماشهر را اینجا ببینید.

 

۳.۸۹ میلیارد هزینه شده برای "...راهبری مدیریت..."
۳.۸۹ میلیارد هزینه شده برای “…راهبری مدیریت…”

 

۱.۲۵میلیارد هزینه شده برای سمفا
۱.۲۵میلیارد هزینه شده برای سمفا