1

خبر ۳ هفته قبل سینماژورنال رسمیت یافت: میرکریمی دبیر بخش بین الملل جشنواره فجر شد

سینماژورنال: سه هفته پیش سینماژورنال از این مساله خبر داد که بناست رضا میرکریمی کارگردان سینمای ایران به عنوان دبیر بخش بین الملل جشنواره فجر انتخاب شود.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال حالا رییس سازمان سبنمایی در حکمی رسمی خبر سینماژورنال را تایید کرده و میرکریمی را به دبیری بخش بین الملل فجر منصوب کرد.

میرکریمی پیش از این به مدیرعاملی خانه سینما هم منصوب شده بود و حالا با حضور به عنوان دبیر بین الملل فجر دغدغه هایش بیشتر هم می شود.

 متن حکم ایوبی برای میرکریمی چنین است:

به موجب این حکم به سمت دبیر جشنواره بین المللی فیلم ایران منصوب می‌شوید. سینمای ایران در سخت‌ترین شرایط توانست پنجره‌ای به بیرون بگشاید؛ و امروز که دربهای جهان به روی فرهنگ و هنر ایران بزرگ باردگر گشوده شد، جشنواره بین المللی فیلم ایران می‌تواند همه مشتاقان و دوستداران هنر هفتم را در سرزمین ادب و عرفان و عشق و گفت‌وگو گِردِ هم آورد. جدایی بخش بین‌الملل جشنواره فجر فرصتی است برای برپایی همایشِ بزرگ و با شکوهِ همه سینماگرانی که همچنان به آینده سینمای فرهنگی، هنری و اصیل و انسانی باور دارند.

«جشنواره ملی فیلم فجر»، جشن سال تحویل سینمای ملی ایران و جشنواره بین الملل که پس از این رویداد بزرگ برگزار می شود فرصتی است استثنایی برای تبادل تجربه و اندیشه با سینمای جهان و معرفی تولیدات سالانه سینمای ایران به دوستداران نگاه ایرانی در سینما. این جشنواره که به نام ایران مزین است همچنین بهانه ای است برای معرفی فرهنگ وهنر سرزمینی که آوازه هنر و هنرمندانش جهانی و دیرپای است.

دبیری این رویداد مهم، نیازمند اندیشه‌های خلاق، پیشنه‌ای درخشان و همراهی همه اهالی سینماست. سوابق درخشان تان در سینمای ایران و جهان و جایگاه والای‌تان در مدیریت اصناف نوید بخش رویدادی شکوهمند ودرخورِ نام سینمای ایران است. موفقیت های روزافزونتان را در برگزاری این رویداد مهم از خداوند متعال خواهانم.