1

خبر “کیهان”⇐راه‌اندازی یک شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای با حمایت عربستان سعودی و مدیریت مهره سابق BBC

سینماروزان:راه اندازی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای مختلف از شبکه های سیاسی یا شبکه های صرفا سرگرمی ساز در همه این سالها ادامه داشته است و در تازه ترین مورد “کیهان” خبر دادن عربستان سعودی قصد دارد یک شبکه فارسی زبان راه بیندازد؛ شبکه ای که مدیریت آن برعهده صادق صبا مدیر سابق بی.بی.سی.فارسی است.

متن خبر “کیهان” را بخوانید:

صادق صبا که چندی پیش به بهانه رسوایی‌های جنسی به ظاهر از شبکه بی‌بی‌سی فارسی کنار گذاشته شد با هماهنگی سرویس اطلاعاتی انگلیس در اختیار جریان وهابیت و سرویس اطلاعاتی سعودی قرار گرفت.

بر این اساس شبکه جدید فارسی‌زبان تلویزیونی که عربستان سعودی هزینه آن را رسما تامین می‌کند به زودی پخش برنامه‌هایش را شروع خواهد کرد.
این شبکه عناصر پشت پرده‌اش، عناصر بی‌بی‌سی فارسی هستند و اصلی‌ترین صحنه‌گردانش «صادق صبا» است که چند ماهی از مدیریت بی‌بی‌سی فارسی کنار گذاشته شده است. صادق صبا بعد از برکناری با مدیریت سعودی در دوبی مستقر و راه‌اندازی سریع این شبکه تلویزیونی را پیگیری می‌کند.
بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته این شبکه بایستی پیش از انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ایران راه‌اندازی شود. تمرکز این شبکه روی موضوعات حقوق بشری علیه ایران خواهد بود و حدس زده می‌شود «بی‌بی‌سی شماره 2» از حدود اواخر آذر پخش آن روی ایران آغاز شود. بی‌بی‌سی فارسی هم پیش از انتخابات سال 88 راه‌اندازی شد. موضوع تجاوز صادق صبا به پونه قدوسی مجری بی‌بی‌سی، مدت‌ها اسباب استهزای مخاطبان بی‌بی‌سی بود.

صادق صبا
صادق صبا