1

حمله «کیهان» به استفاده از پرتره خواننده لس‌آنجلسی در پوستر یک نمایشگاه داخلی+عکس

سینماروزان: به تازگی نمایشگاه نقاشیهای زرتشت رحیمی با عنوان «در غیاب ابراهیم» در گالری نشرثالث برگزار شده و جالب اینجاست که پوستر این نمایشگاه پرتره ایست از ابراهیم حامدی خواننده لس‌آنجلسی قطعه «خلیج فارس».

به گزارش سینماروزان استفاده از پرتره این خواننده در پوستر یک نمایشگاه آن هم در دل تهران با واکنش روزنامه اصولگرای «کیهان» مواجه شده است که به طرح پرسش درباره چگونگی رونمایی از تصویر این خواننده در یک نمایشگاه پرداخته است.

متن خبر «کیهان» را بخوانید:

ولنگاری و عدم نظارت بر گالری‌ها باز هم حاشیه ساز شد. این بار در یک نمایشگاه نقاشی، خواننده لس آنجلسی و نویسنده ضدانقلاب همراه شده‌اند.
یک نمایشگاه نقاشی به تازگی در یکی از گالری‌های تهران برگزار شده است که در پوستر آن تصویر یکی  از خوانندگان لس آنجلسی ثبت شده است. مشخص نیست که چگونه تصویر خواننده‌ای مبتذل که آثاری هم علیه انقلاب خوانده است مجاز به ثبت بر پوستر یک نمایشگاه شده است؟! در این نمایشگاه همچنین پرتره‌ای از این خواننده به نمایش درآمده است.
اما نکته دیگر این است که خالق آثار این نمایشگاه در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفته که ایده نقاشی‌های این نمایشگاه با خواندن مقاله‌ای از محمدعلی همایون کاتوزیان به ذهنش رسیده است. کاتوزیان ازجمله نویسندگان ضدانقلاب و مقیم آمریکاست که یکی از آثارش، علیه نظام جمهوری اسلامی است. این کتاب که به تاریخ ایران می‌پردازد، با حذف دو فصل پایانی و مرتبط با دوران پس از انقلاب، در داخل کشور و با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده است!
متأسفانه گالری‌ها ازجمله حیاط خلوت‌های پرورش و خودنمایی افرادی است که در قالب کار فرهنگی به تبلیغ افکار و ایده‌های غرب خود می‌پردازند و معمولا نیز نظارتی بر آنها اعمال نمی‌شود.

در غیاب ابراهیم
در غیاب ابراهیم